Allianz Reviews

34 Employee Reviews

Sort: Popular Rating Date
  1. Friendly and international work environment

Former Intern - Intern in Munich, Bayern (Germany)

I worked at Allianz as an intern (more than a year)

Pros

Colleagues were nice, cooperative and responsible. An international work environment, where my colleagues came from many different countries from around the world. Nice, bright and spacious office, even for interns. My direct manager was smart, helpful and accommodating, and I had flexible working hours as an intern. I learnt a lot on my job here.

Cons

As in any large MNC, politics were always present, but it was bearable if you stayed out of it. No full time position was available for me in my department after graduation, so I left. It would have been nice to stay but that's how things are.

Advice to ManagementAdvice

It seems there is a tendency to hire externally vs. internally. Do not make empty promises to your employees that you cannot keep.

2. Nice place to work - large company - many policies

Former Employee - Student Employee
    Former Employee - Student Employee

I worked at Allianz part-time (less than a year)

Pros

- much responsibility given
    - opportunity to work on my own project
    - productive working atmosphere

Cons

- payment could be more competitive (at least for student employees / working students)

3. Good part-time opportunity as a student

• Comp & Benefits
    Former Employee - Work Student in Munich, Bayern (Germany)
    Former Employee - Work Student in Munich, Bayern (Germany)

I worked at Allianz

Pros

Great learning experience and generous pay. Canteen is excellent and accessible easily anytime if student at LMU. Very international teams and employees are very open to networking.

Cons

At times a bit too conservative. Very slow and bureaucratic when it comes to change.

Advice to ManagementAdvice

Keep it up, keep especially the diversity and colorblindness in regards to academic background. Great enrichment of the working place to have people from many different disciplines around.

Approves of CEO
  4. Is this helpful? The community relies on everyone sharing – Add Anonymous Review

5. 1 person found this helpful

Great place to work, but some modern wave is required!

• Comp & Benefits
    Former Employee - Business Analyst in Munich, Bayern (Germany)
    Former Employee - Business Analyst in Munich, Bayern (Germany)

I worked at Allianz full-time (more than 3 years)

Pros

friendly environment, great support from management to develop your career, very respectful. Exchange within the Group is a good chance to learn different aspects from the insurance industry as Allianz not only offers life insurance but also non-life insurance and asset management solutions.

Cons

salary is not that competitive, slow decision making and aging technology.

6. Great internship experience

Former Intern - Intern in Munich, Bayern (Germany)

I worked at Allianz as an intern (less than a year)

Pros

Great office culture, great support by team members and great learning experience.

Cons

Location outside of city center but awesome building and awesome facilities, so I'm not even sure it's a con:) Big group, red tape could prove hard to deal with sometimes

7. Bester Partner in Finanz- und Versicherungsangelegenheiten

• Comp & Benefits
    Current Employee - Referent in Munich, Bayern (Germany)
    Current Employee - Referent in Munich, Bayern (Germany)

I have been working at Allianz full-time (more than 10 years)

Pros

Die Versicherungsprodukte sind super und es gibt ein umfängliches Angebot für alle Lebenslagen.
    Die Vermittler, mit denen ich zu tun hatte, sind fachlich kompetent und bieten einen schnellen Service.
    Besonders gelungen finde ich den Bereich MeineAllianz. Die Depotverwaltung ist hervorragend. Zu sämtlichen Verträgen bei der Allianz habe ich 24 Stunden und 7 Tage die Woche übersichtlich und detailiert Zugang. Ich schätze auch das Postfach in MeineAllianz; dadurch komme ich mit einem Versicherungsordner in meinem Haushalt aus.
    Und nicht zu vergessen: trotz historischer Niedrigzinzphase sind die Lebensversicherungs- und Fondprodukte immer noch rentabel und bieten Renditen über den Marktdurchschnitt.

Cons

Da fällt mir so richtig nichts ein. Problematisch finde ich manchmal nur, dass Sachbearbeiter der Fachabteilungen mit Zuständigkeit und Berechtigung für das Mitarbeitergeschäft häufig nicht auf Anhieb erreicht werden können.

Advice to ManagementAdvice

Man findet kaum mehr Werbung in TV und Printmedien zu Allianz-Produkten. Gefühlt findet Marketing und Unternehmenkommunikation nur im Hause oder für Fachpublikum in Manager- und Finanzfachmagazinen statt. Auch eine Allianz-Arena sagt nichts zu unseren Produkten aus. im Gegenteil: solche Werbung kann auch eitel und überheblich wirken. Ich finde, die Endkundenansprache sollte im breiten Stil und an entsprechender Stelle erfolgen.

8. Guter "Laden"

Current Employee - KB mit Skill 3 Firmen
    Current Employee - KB mit Skill 3 Firmen

I have been working at Allianz full-time (more than a year)

Pros

positiv ist die Außenwirkung (der Ruf) des Unternehmens. Die Ziele, sein Gehalt ins verdienen zu bringen, sind für vertriebsorientierte Menschen gut zur erreichen, im Bereich der Spezialisten kann das schon mal schwieriger werden die 100% zu haben. Dass es Spezialisten gibt, die die Agenturen unterstützen, vor allem auch beim Kunden, steigert die Proffesionalität und erhöht die Wertigkeit der Beratung und das Auftreten der Agenturen.

Cons

Egal in welcher Führungsschiene, es werden immer nur Statistiken breitgetreten, Stücke hier, Anteil an Pro3_Beratungen da, usw. das hilft keinem Bewertung zu schreiben, bzw sich ins verdienen zu bringen.
    Teilweise sind wir preislich so weit weg vom Markt, das wir uns nicht über Bestandsabrieb wundern müssen.

Erhöhung der Konkurrenzfähigkeit gegenüber dem Markt
    Mehr auf die Leute hören, die wirklich am Kunden sind

9. Ich lebe Allianz

• Comp & Benefits
    Current Employee - Versicherungsfachmann in Marsberg, Nordrhein-Westfalen (Germany)

I have been working at Allianz

Pros

super Ausbildung, nichts vergessen, an alles gedacht mit PRO 3

Cons

keine zusätzliche Altersvorsorge für Mitarbeiter

Advice to ManagementAdvice

Mehr Unterstützung der vorhandenen Mitarbeiter, weniger VerkaufsDruck. Die Neuen nicht "verheizen".

No opinion of CEO
  10. Ich bin richtig stolz darauf als Mitarbeiter einer Generalvertretung der Allianz, arbeit zu dürfen.

Current Employee - Außendienst Mitarbeiter
    Current Employee - Außendienst Mitarbeiter

I have been working at Allianz part-time (more than 3 years)

Pros

Ich erfahre die Allianz als einen Partner auf den man sich voll und ganz verlassen ganz, ob bei der Allianz direkt oder bei einer der General Vertreter, man weißt, man ist überall gut aufgehoben.

Cons

Es ist heut zu Tage immer wichtiger, sich auch mit Versicherungsanbieter ins Internet messen zu können. Da muss die Allianz noch ein wenig dran, damit sie Konkurrenzfähig bleibt.

Advice to ManagementAdvice

Personalwechsel zu oft und zu schnell, das macht es manchmal schwierig mit jemand zusammen zu arbeiten, da man oft schon weißt das diejenige eh nicht lange bleiben wird. Karriere machen finde ich schon sehr wichtig, aber Kontinuität und Qualität ist noch viel wichtiger !

11. Tolles Unternehmen

• Comp & Benefits
    Former Employee - Praktikant in Unterföhring (Germany)
    Former Employee - Praktikant in Unterföhring (Germany)

I worked at Allianz

Pros

Toller Chef, autonomes Arbeiten, nettes Team, auch als Praktikant wurde ich überall miteinbezogen und durfte an sämtlichen Festivitäten teilnehmen

Cons

Bei mir gab es damals nichts zu bemängeln. Ich war vollum zufrieden.

Advice to ManagementAdvice

Sehr freundlich und auf dem Boden geblieben. Schätzt alle Mitarbeiter gleichermaßen und gleichwertig.

Allianz Photos

Work at Allianz? Share Your Experiences

Allianz

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.