EY

EY Global Chairman and CEO Mark Weinberger
Mark Weinberger
875 Ratings

Review Highlights

Pros
  • Policies on flexible-working supports the principle of a work-life balance (in 243 reviews)

• it's a good place to start your career (max 3 yrs) or good if you have a family (in 106 reviews)

Cons
  • very poor work life balance; not enough staff to meet client needs; quite political (in 701 reviews)

• Same cons as working at any consulting firm -- you will be work long hours (in 734 reviews)

More Highlights

31 Employee Reviews Back to all reviews

Sort: Popular Rating Date

Mixed experience, no work-life balance, extra-hours

• Comp & Benefits
    Former Employee - Transfer Pricing Economist in Munich (Germany)
    Former Employee - Transfer Pricing Economist in Munich (Germany)

I worked at EY full-time (more than 3 years)

Pros

Contact with different sectors, fast-paced environment. Interesting projects. Lots of educated people you interact with every day.

Cons

No work-life balance. Long long hours. Extra-hours not calculated in proper way.

Doesn't Recommend
    No opinion of CEO

Super Sonderleistungen in Bezug auf Reisen und Bonus/Leistungsanreize Great company perks in terms of travel and incentives

• Comp & Benefits
    Current Employee - Leitender Wirtschaftsprüfer in Frankfurt am Main (Germany)
    Current Employee - Leitender Wirtschaftsprüfer in Frankfurt am Main (Germany)

I have been working at EY full-time (more than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Super Unternehmen in Bezug auf Reisen und Sonderleistungen

Great company in terms of travel and incentives

Cons

Gleichgewicht zwischen Arbeit und Freizeit wohl nicht gut für wenig produktive Angestellte

Work life balance will not be good for those under-performing employees

Approves of CEO

Das Motto ist „Work hard, play smart" Work hard, play smart

• Comp & Benefits
    Current Employee - Consultant in Frankfurt am Main (Germany)
    Current Employee - Consultant in Frankfurt am Main (Germany)

I have been working at EY full-time (more than an year)

(Translated from English)

Pros

Der beste Steuerberater Deutschlands

Germany's best tax advisor

Cons

Überstunden werden nicht angemessen bezahlt

Overtime is not appropriate compensated

Positive Outlook
  4. Is this helpful? The community relies on everyone sharing – Add Anonymous Review

Anspruchsvolle Umgebung, aber ein Karriereöffner challenging environment, but career opener

• Comp & Benefits
    Former Employee - Steuerberater in Düsseldorf (Germany)
    Former Employee - Steuerberater in Düsseldorf (Germany)

I worked at EY full-time (more than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Tür-/ Karriereöffner durch viele Kundenkontakte in der Branche. Bezahlung. Schulungen

door/career opener through a lot of industry client contact. payment. trainings

Cons

Oft sind die Arbeitszeiten lang und der Druck enorm,

there can be very long working hours under lots of pressure,

Doesn't Recommend
    Negative Outlook
    No opinion of CEO

Professionell und doch kollegial Professional, yet collegial

• Comp & Benefits
    Current Employee - Leitender Steuerberater in Düsseldorf (Germany)
    Current Employee - Leitender Steuerberater in Düsseldorf (Germany)

I have been working at EY full-time (more than an year)

(Translated from English)

Pros

Interessante Projekte, hochwertige Kunden, exzellente und hilfreiche Kollegen sowie eine gute Arbeitsbeziehung mit den Partnern. Die Zuschüsse sind in der Höhe ähnlich wie die der anderen Big 4. Gute Work-Life-Balance, was aber eher eine Folge deutscher Regeln und Richtlinien am Arbeitsplatz ist.

Interesting projects, high profile clients, excellent and supportive colleagues, also had a good working relationship with the partners. Benefits are similar to those at the other Big4. Good work-life balance, but that is more a consequence of German workplace rules and regulations.

Cons

Die Gehälter könnten besser sein. So wie in jedem niedrigen Level der Big 4, kann man innerhalb von Minuten seine Kündigung erhalten. Ich habe keine wirklich negativen Dinge zu berichten. Manchmal stressig, aber nicht übermäßig oft.

Salaries could be better. As with any junior level Big 4 position, you can get bogged down in minutiae and admin. Do not have any really negative experiences to report. Stressful at times, but not inordinately so.

No opinion of CEO

Kurzes, aber interessantes Praktikum im Finanzbereich. Short, but interesting internship in Financial Services

• Comp & Benefits
    Former Employee - Intern in Frankfurt am Main (Germany)
    Former Employee - Intern in Frankfurt am Main (Germany)

I worked at EY as an intern (less than an year)

(Translated from English)

Pros

Großartiges, engagiertes und junges Team, interessante Kunden und Projekte, die Arbeit macht Spaß, als Praktikant fühlte ich mich völlig integriert und konnte Verantwortung übernehmen, klarer Karrierepfad, schnelle Beförderung ist möglich, langfristige Karrieremöglichkeiten. Ich nahm an der International Intern Leadership Conference (IILC) von EY in Orlando, Florida teil. Tolle Erfahrung, ich kann jedem internationalen Praktikanten nur empfehlen, sich für das Event zu bewerben.

great, committed, young team, interesting clients and project, fun to work, as intern I felt fully integrated and responsible, clear career path and fast promotion seemed possible, long-term possibilities to develop a steep career path. I participated in the International Intern Leadership Conference (IILC) of EY in Orlanda, Florida. Great experience, so I can just recommend an international intern to apply for that event!

Cons

Von Männern dominiertes Geschäft. Work-Life-Balance war absolut ok, aber der Stundenlohn ist nicht für den Consulting-Bereich angemessen, insbesondere nicht beim Strategie-Consulting. Ich wollte nachher noch meinen Master machen und mein Vorgesetzer versuchte mich davon abzuhalten. Er empfahl mir, "nur" mit einem Bachelor bei EY anzufangen, aber eine weitere Ausbildung erschien unwahrscheinlich, soweit ich den Karriereweg meiner Kollegen sah, was auch komplett anders ist, als bei anderen strategischen Unternehmensberatungen.

man-dominated business, work-life balance was absolutely ok, but the wage per hour (compensation in general) is not consulting-adequate, in particular not with strategy consulting. I wanted to study a M.Sc. afterwards, and my Senior Manager tried to stop me from doing so and instead he told me I should enter EY "only" with a B.Sc, but later education seemed unlikely, concerning the career paths of my colleagues, which is also completely different to other strategy consulting firms.

EY EY

Current Employee - Anonymous Employee
    Current Employee - Anonymous Employee

I have been working at EY full-time (more than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Sie erschafften eine echte Marke in Deutschland

gGot a reat brand in Germany

Cons

Berater kämpfen sich durch die IT

advisory is struggeling in IT

Gute Basis, um seine Karriere voranzutreiben. Good basis for career growth

Current Employee - Senior
    Current Employee - Senior

I have been working at EY full-time (more than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Es ergeben sich stets viele interessante Möglichkeiten, egal ob es die Arbeit ist, die Menschen, die man trifft oder die Herausforderungen, denen man sich stellt.

Many interesting opportunities always coming up, whether it's the work, the people you'll meet, where you get to go or the challenges you take on.

Cons

Der persönliche Fortschritt ist manchmal an die Launen des Managers gebunden, es gibt ein Risiko, in einem Silo zu enden.

Your personal growth is at times hitched to the Manager's whims, and there is risk of ending up in a silo.

Advice to ManagementAdvice

Machen Sie sich bewusst, dass Angestellte nicht nur Zahnräder sind. Es gibt in der Branche eine hohe Fluktuation, aber das Unternehmen verliert zu viele talentierte Leute durch lächerliche Gründe.

Be aware staff are not cogs, there's a high turnover in the industry, but the firm loses too many talented people for silly reasons.

10.

Ich arbeitete im Bereich Geschäftsentwicklung bei EY. Working for the business enablement at EY

Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee

I worked at EY full-time (more than 10 years)

(Translated from English)

Pros

Kontinuierliche Möglichkeiten, zu lernen und sich weiterzuentwickeln. Man arbeitet mit hoch motivierten und verantwortungsvollen Kollegen, sehr gut organisierte Abläufe im Unternehmen, erfolgsorientierte Unternehmenskultur.

Continuous opportunities to learn and develop; working with highly motivated and accountable colleagues; extremly well organized company processes; performance driven culture

Cons

Fokussieren Sie sich nicht zu sehr auf ein ausgewogenes Verhältnis zwischen Berufs- und Privatleben, die Arbeitslast ist hoch und kann ausarten; Die Verantwortlichkeiten in einer Rolle können viele verschiedene Rollen beinhalten, die in anderen Firmen auf verschiedene Leute aufgeteilt würden.

Do not be too focues on work-life balance, workload is high and can be excessive; responsibilities in one role can comprise many different roles that would be different head counts in other companies

11.

Karrierestart! Career Start!

• Comp & Benefits
    Former Employee - Wirtschaftsprüfer in Frankfurt am Main (Germany)
    Former Employee - Wirtschaftsprüfer in Frankfurt am Main (Germany)

I worked at EY full-time (more than an year)

(Translated from English)

Pros

* Guter Ruf

* Erfahrene Angestellte

* good reputation
    * expirienced staff

Cons

* Arbeitszeiten

*Relativ niedrige Bezahlung

* working hours
    * relatively low salary (compared to the working hours)

Work at EY? Share Your Experiences

EY

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.