ALTEN

www.alten.com
There are newer employer reviews for ALTEN

1 person found this helpful

Pas vraiment ce à quoi je m'attendais. Not really what i expected

Current Employee - Anonymous Employee
Current Employee - Anonymous Employee

I have been working at ALTEN full-time (less than a year)

(Translated from English)

Pros

L'entreprise recrute beaucoup (surtout des débutants) et vous donne l'opportunité d'acquérir de l'expérience.

the company hires a lot of people (especially starters) and gives you the opportunity to get experience

Cons

J'ai demandé un emploi me permettant de faire différentes choses et pour le moment, on dirait que ce sera très routinier.

I asked for a job which would allow me to do different things and for the moment it looks like it will all be routine

No opinion of CEO

58 Other Employee Reviews for ALTEN (View Most Recent)

Sort: Rating Date
  1. 1 person found this helpful

Peut vous donner l'opportunité de choisir vos clients et votre travail, et d'augmenter votre profil d'expérience selon vos préférences/besoins, mais... Can give you the opportunity to select your client and jobs, and grow your experience profile as you prefer/ need, but..

• Career Opportunities
    Current Employee - Ingénieur de processus stagiaire in Paris (France)
    Current Employee - Ingénieur de processus stagiaire in Paris (France)

I have been working at ALTEN full-time (more than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Un large champ d'opportunités, de travail et de clients, de sites. Vous permet d'accumuler une expérience variée sans avoir à attendre une occasion de mobilité interne dans une grosse entreprise.

Large scope of opportunities, jobs and client, locations. Allow to accumulate diverse experience without having to wait for internal mobility opportunity in a big company.

Cons

La rémunération est assez faible, cette entreprise n'a pas une bonne image auprès des autres ingénieurs, et le client ne vous donnera pas souvent les responsabilités correspondant à votre niveau de compétences ou à votre expérience. Même chose pour la reconnaissance...

Quite poor salary package, not a good image amongst engineering peers, and you will not often been given responsabilities corresponding to your level of skills / experience by a client. The same for recognition...

Doesn't Recommend
    Positive Outlook
    Approves of CEO
  2. 2 people found this helpful

Consultant automobile. Automotive consultant

• Career Opportunities
    Current Employee - Chef de projet technique in Paris (France)
    Current Employee - Chef de projet technique in Paris (France)

I have been working at ALTEN full-time (more than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Opportunités de missions variées et intéressantes.

Interesting and varied opportunities of mission.

Cons

Faibles salaires, les employés ne sont pas pris en considération par la direction, pas d'évolution possible.

Low salaries, employees not concidered by the management, no possible evolution.

Doesn't Recommend
    Negative Outlook
    Disapproves of CEO
There are newer employer reviews for ALTEN

Work at ALTEN? Share Your Experiences

ALTEN

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.