See Most Recent

Verstandige mensen, gepassioneerd door wetenschap Smart people, passionate about science

Current Employee - Anonymous Employee in Amsterdam (Netherlands)

I have been working at Elsevier full-time

(Translated from English)

Pros

Veel verstandige mensen die gepassioneerd zijn door gezondheid en wetenschap, en die proberen innovatief te zijn in de manier waarop we informatie verstrekken naar onze klanten toe. Nogal veel verschillende soorten jobs beschikbaar. Open en aardige cultuur.

Lots of really smart people, who are all passionate about supporting health and science, and trying to innovate the way we provide information to our customers. Quite a few different types of jobs available. Open and friendly culture.

Cons

Typische problemen voor "grote bedrijven" - niet de snelste in besluitvorming, een beetje te academisch en soms niet ondernemend genoeg, sterke interne netwerkcapaciteiten vereist. Zou een meer commerciële uitstraling kunnen hebben.

Typical "large company" issues - not the quickest to make decisions, a bit too academic and not entrepreneurial enough at times, strong internal networking capabilities required. Could be a bit more commercial in outlook.

0 reviews filtered by
  • Any Location
  • Any Job Title
  • Any Status
  1. Helpful (1)

Manager des comptes à EMEA pour le marché corporatif. Account Manager on EMEA for Corporate Market

• Senior Management
    Former Employee - Chargé de compte in Paris (France)
    Former Employee - Chargé de compte in Paris (France)

I worked at Elsevier full-time (More than a year)

Approves of CEO
    Approves of CEO

(Translated from English)

Pros

Meilleurs produits, autonomie, opportunité de travail et clients de haut niveau.

Best products, autonomy, job opportunity and high level customers

Cons

Mauvaise qualité de gestion de certaines équipes, stratégie commerciale parfois d'une autre monde.

bad quality of management for some team, commercial strategy sometime out of the world

Advice to Management

La direction intermédiaire est mauvaise !! Pas de suivi, pas de soutien, profite des travails en équipe et pas de stratégie. Bon produit, société avec les mauvaises personnes car elles "étaient là depuis le début".

Middle management is not good !! No follow up, no support, take benefit of their team works and no strategy. Good product, company with wrong people just due to "been there at the beginning"

2. Stabiel, af en toe innovatieve marktleider met goede bedoelingen - maar je zal moeten vechten voor je carrièreontwikkeling Stable, occasionally innovative, well-intentioned market leader - but you'll have to fight for time career development

Current Employee - Anonymous Employee in Amsterdam (Netherlands)

I have been working at Elsevier full-time (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Groot, stabiel (in het geheel), internationaal - zowel de locatie als het uiterlijk. Oprecht engagement in het versnellen van wetenschap en gezondheid. Werknemers hebben veel achtergrond en ervaring in onze markt (wetenschap/gezondheid). In het algemeen een attente en eerlijke plaats om te werken.

Large, stable (in aggregate), international - both by office location and outlook. Genuine commitment to accelerating science and health outcomes. Employees have deep backgrounds and expertise in our markets (science/health). Generally a fair and considerate place of work.

Cons

Traag in verandering en vooruitgang. Een verzuilde organisatie (functioneel gezien). Je moet je ontwikkeling volledig zelf in handen nemen. Ondanks de beste bedoelingen is Elsevier vaak een bliksemafleider voor klachten over het systeem van academisch uitgeven.

Slow to change and to move. A silo'd organisation (functionally). You have to take full responsibility for your own career development. In spite of best intentions, Elsevier is often the lightning rod for complaints about the system of academic publishing.

See Most Recent

Work at Elsevier? Share Your Experiences

Elsevier

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.