See Most Recent

Helpful (1)

Eine recht nette Arbeitsatmosphäre mit einem anspruchsvollen Jobprofil Quite nice working atmospehere, with demanding job profile

• Comp & Benefits
Current Employee - Risikomanager in Munich, Bayern (Germany)
Current Employee - Risikomanager in Munich, Bayern (Germany)
Approves of CEO

(Translated from English)

Pros

Riesengroßes Netzwerk und großartige Möglichkeiten zur Erweiterung des Arbeitserlebnisses. Arbeitszeit übersteigt auf jeden Fall acht Stunden am Tag.

Huge network and big possibilities to increase your working experience. Definitely not a nine to six job.

Cons

Niedrige Gehälter, viele Geschäftsreisen

Low wages, lot of business travelling

Other Employee Reviews for KPMG

1. Als Arbeitgeber in Ordnung Ok place to work

• Comp & Benefits
    Former Employee - Praktikant in Frankfurt am Main (Germany)
    Former Employee - Praktikant in Frankfurt am Main (Germany)
    No opinion of CEO

(Translated from English)

Pros

Einer der positiven Aspekte ist, dass man vernünftige Arbeitszeiten hat. Die Kollegen sind – aus meiner Erfahrung und was ich von Freunden gehört habe – über das ganze Unternehmen hinweg sehr freundlich.

One positive thing is that you have reasonable working hours. People are from what I have experienced and heard from friends very nice all over the place.

Cons

Die Arbeit bei einer Wirtschaftsprüfung kann gerade in den Einstiegspositionen langweilig sein. Die Personalabteilung bei KPMG ist sehr unflexibel, was ich schon in mehreren Situationen feststellen musste. So ist es zum Beispiel nicht möglich, von der Wirtschaftsprüfung in die Unternehmensberatung zu wechseln.

Work in Audit financial services often boring as a junior person. The HR team is very inflexible. Happened to me in several occasions. Not possible to from Audit to Advisory.

Advice to Management

Schweißen Sie die einzelnen Bereiche von KPMG zu einem Unternehmen zusammen. Bieten Sie bessere Fortbildungsmöglichkeiten an und motivieren Sie Ihr Personal in den Einstiegspositionen besser. Machen Sie weniger Werbung – überall hört man von KPMG und die Leute finden so langsam, dass es zu viel ist.

Make KPMG seem more like one company. Provide better training and better motivation for lower level people. Less advertising. It is all over the place and people start thinking it is too much.

2. Gut Good

• Comp & Benefits
    Current Employee - Wirtschaftsprüfer in Munich, Bayern (Germany)
    Current Employee - Wirtschaftsprüfer in Munich, Bayern (Germany)
    Approves of CEO

(Translated from English)

Pros

Man lernt viel und erhält viele Einblicke.

You learn a lot and get insights

Cons

Das Arbeitspensum ist jedoch hoch und die Aufgaben sind manchmal uninteressant.

A lot of work, sometimes uninteresting

Advice to Management

Eine klarere Kommunikation wäre wünschenswert

Clear communication

See Most Recent

Work at KPMG? Share Your Experiences

KPMG

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.