There are newer employer reviews for Orange

Entreprise en cours de mutation, d’un opérateur télécom public vers une organisation orientée sur le marché Company in transformation from a public telecom operator to a market driven organization.

• Career Opportunities
Former Employee - Chef de projet in Paris (France)
Former Employee - Chef de projet in Paris (France)

I worked at Orange full-time (more than 8 years)

(Translated from English)

Pros

– Pression raisonnable
– Excellent potentiel
– Bonnes opportunités pour changer de poste et d’aire géographique
– 45 jours de vacances par an
– Bon équilibre entre travail et vie privée

- reasonable pressure
- great potential
- good opportunities to change function and geographic area
- 45 days of holidays per year
- good work-life balance

Cons

– Toujours pas assez orientée sur les résultats
– Beaucoup de politique
– Les salaires ne sont pas assez compétitifs pour attirer les meilleurs talents
– N’a pas réussi à offrir de nouveaux service et se débat dans la compétition avec des entreprises comme Google etc.

- still not enough business driven
- a lot of politics
- salaries are not competitive enough to attract the best talent
- did not succeed in providing new services and is struggling in competition with companies such as Google etc.

Recommends
  • Any Job Title
  1. 1 person found this helpful

Cadres intermédiaires médiocres. Mediocre middle-management

• Career Opportunities
    Current Employee - Expert technique in Biot, Provence-Alpes-Cote d'Azur (France)

I have been working at Orange full-time (more than 10 years)

(Translated from English)

Pros

Payé chaque mois. Pour le moment.

Paid every month. For now.

Cons

La plupart des cadres intermédiaires n'ont pas une vision nette des besoins du marché et ne comprennent pas les technologies qui pourraient fournir les produits et les services requis. Par conséquent, ils sont incapables de se décider pour une stratégie claire.
    Il n'y a pas de progression de carrière pour les experts techniques. Ce qui signifie que les gens souhaitant une augmentation de salaire doivent devenir manager même si cela ne leut plaît pas et qu'ils sont de mauvais managers.
     R&D est déchiré ces derniers temps. Cela n'aidera pas la société à survivre...

Most of middle-management do not have a clear view of market needs, and don't understand technologies that could provide required products and services. Consequently, they are unable to decide on a clear strategy.

There is no career progression plan for technical experts. This means that people wanting to get some salary increase have to become managers, even if they do not like this, and are very bad at it.

R&D is currently being torn down. This will not help the company to survive...

Advice to ManagementAdvice

Créez une réelle progression de carrière pour les experts techniques. Mais surtout, assurez-vous que les managers médiocres soient placés dans des postes où ils ne font pas de dommages et remplacez-les par de vrais managers compétents.

Create a real career progression path for technical experts. But, more importantly, ensure mediocre managers are put in positions where they are harmless, and replace them by real, knowledgeable managers.

Doesn't Recommend
    Negative Outlook
    No opinion of CEO
  2. Plan-plan Planplan

• Career Opportunities
    Former Employee - Développement web in Toulouse (France)
    Former Employee - Développement web in Toulouse (France)

I worked at Orange full-time (less than a year)

(Translated from English)

Pros

Toulouse ; la R&D a un rythme raisonnable, les salariés étaient assez bon à l’époque où j’y étais, et quelques-uns étaient même très compétents. C’est sympa de travailler dans un environnent détendu, même si j’ai entendu dire que ce n’est pas le cas parto

Toulouse, R&D has a reasonable pace, good enough employees at the time I was there, and even a few pretty skilled ones. Relaxed work environment is nice, though I hear it's not the case everywhere in the company.

Cons

Par moment, ça n’avance pas du tout : trois à quatre mois de travail intense, et six mois à attendre la suite. Je suis parti parce que je m’ennuyais.

Slow as hell at times, something like 3-4 months full on work and 6 months waiting for what's next. Boredom had me leave.

Doesn't Recommend
    Neutral Outlook
    Disapproves of CEO
There are newer employer reviews for Orange

Work at Orange? Share Your Experiences

Orange

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.