Samsung Group

www.samsung.com
  www.samsung.com
There are newer employer reviews for Samsung Group

International tätig. Sie bleiben an der Spitze und steigen weiter auf. Global player, to stay on top and rise even further

• Comp & Benefits
Current Employee - Junior Produktmanager in Frankfurt am Main (Germany)
Current Employee - Junior Produktmanager in Frankfurt am Main (Germany)

I have been working at Samsung Group full-time (more than an year)

(Translated from English)

Pros

Infrastruktur, Herausforderungen, Freiheit, Managementaufgabe, fortgeschrittenes Training, Nebenleistungen

Infrastructure, challenges, freedom, management task, advanced training, perks

Cons

Verhältnis zwischen Berufs- und Privatleben, lange Arbeitszeiten. Manchmal werden Pläne spontan verworfen, was zu einer „dynamischen“ Inkonsequenz führt. Manchmal wird den Karrierepfad nicht sehr klargemacht.

work/life balance, long hours, sometimes plans are spontaneously overthrown, resulting in "dynamic" inconsistency, sometimes your career path is not made very clear

Advice to ManagementAdvice

Mittleren Angestellten, insbesondere denen mit einem starken akademischen Hintergrund, einen klaren Ausblick darauf geben, wie hoch und wie schnell sie sich entwickeln können und was genau von ihnen erwartet wird, um das zu schaffen.

Give mid-range employees, especially those with a strong academic background, a clear perspective of how far up & how quickly they can make it, and what exactly is expected of them to do so.

Approves of CEO

861 Other Employee Reviews for Samsung Group (View Most Recent)

Sort: Rating Date

Erfüllender und interessanter Job mit viel Potenzial für berufliches Weiterkommen A fulfilling and exciting job with lots of potential to grow

• Comp & Benefits
    Former Employee - Anonymous Employee in Frankfurt am Main (Germany)
    Former Employee - Anonymous Employee in Frankfurt am Main (Germany)

I worked at Samsung Group as an intern (less than an year)

(Translated from English)

Pros

Innovativ und kreativ denkendes Team

Nette Leute

Interessanter Arbeitsplatz

Gute Zusatzleistungen

Multikulturell

Innovative and forward thinking group
    Friendly people
    Exciting place to work
    Good employ benefits
    Multicultural

Cons

Ziemlich lange Arbeitszeiten während wichtiger Events

Gelegentliche Sprachbarrieren, aber keine unlösbaren Probleme in dieser Hinsicht

Gelegentliche kulturelle Barrieren

Fairly long work hours during key events
    Occasional language barriers, but nothing that can't be solved
    Occasional cultural barriers

Advice to ManagementAdvice

Ich weiß nicht, wie es jetzt ist, aber zu meine Zeit sind mir Schwierigkeiten aufgefallen, die damit zu tun haben, dass die Zentrale das Konzept der richtigen Mischung aus "global" und "lokal" nicht verstanden hat. Wenn die Leute dort anfangen zu verstehen, dass es abhängig vom Ort verschiedene kulturelle Bedürfnisse und Methoden gibt, wird sich meiner Meinung nach ein größeres Wachstumspotenzial und eine noch angenehmere Arbeitsatmosphäre ergeben.

I'm not sure about now, but when I was there I noticed some difficulties due to the HQ not understanding the concept of being 'glocal'. If the HQ starts understanding that there are different cultural needs and approaches based on the locale, then I see higher growth potential and an even happier work place.

Positive Outlook

Kurzfristig gut, um Erfahrungen zu sammeln, langfristig aber nicht Great learning opportunity short term, but not enough for the long term

• Comp & Benefits
    Former Employee - Stellvertretender Manager in Frankfurt, Brandenburg (Germany)
    Former Employee - Stellvertretender Manager in Frankfurt, Brandenburg (Germany)

I worked at Samsung Group full-time (more than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Eine Monsterfirma, ständig am Wachsen

Samsung hat ein sagenhaftes Markenimage aufgebaut

Straffe Kostenstruktur

A monster company, growing continuously
    Samsung built a terrific brand image
    Disciplined cost structure
    Rapid execution

Cons

Sehr hierarchiebetont, vertikale Machtstrukturen

Das Alter ist ein Hindernis, wenn man mehr Verantwortung haben will

Lauter Manager, kaum richtige Führungskräfte

Very hierarchical with top-down direction
    Age is a limit to grow in responsibility
    Full of managers, hardly any leaders

Advice to ManagementAdvice

Zeigt Führungsstärke, seid ehrlich und fair, fördert die jungen Talente, werdet internationaler

Lead, be honest and fair, nurture young talent, be more international

Doesn't Recommend
    Disapproves of CEO
There are newer employer reviews for Samsung Group

Work at Samsung Group? Share Your Experiences

Samsung Group

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.