See Most Recent

Ubisoft Ubisoft

• Senior Management
Current Employee - Ingénieur logiciel in Montreuil, Ile-de-France (France)
Current Employee - Ingénieur logiciel in Montreuil, Ile-de-France (France)

I have been working at Ubisoft full-time (Less than a year)

Neutral Outlook
No opinion of CEO
Neutral Outlook
No opinion of CEO

(Translated from English)

Pros

Relations heureuses. Grand projet, connu. Accès à la technologie de pointe.

happy relations large, famous project access to cutting edge tech

Cons

Pas d'opportunités à long terme. Salaire bas. Les projets réalisés à Montreuil ne sont pas les plus intéressants d'un point de vue d'ingénieur.

no long term opportunities low salary projects made in montreuil are not the most intersting, from an engineering point of view

Advice to Management

Pensez plus au développement à long terme si vous voulez retenir vos employés.

think more about long term development if you want to retain employees

0 reviews filtered by
  • Any Location
  • Any Job Title
  • Any Status
  1. Helpful (1)

Faites partie du meilleur Game. Be a part of the best Game

• Senior Management
    Former Employee - Propriétaire in Annecy (France)
    Former Employee - Propriétaire in Annecy (France)

I worked at Ubisoft full-time (More than 10 years)

(Translated from English)

Pros

Travail dans une bonne franchise avec de la haute technologie et l'un des meilleurs professionnels des jeux vidéos. J'aime faire des jeux auxquels les gens joueront. Nous sommes en première ligne pour les nouvelles technologies (nouvelle console).

Work on good franchise, with high technology and with one of the best professionel in video game I like to make game that people will play We are in first line for new technology (new consoles)

Cons

Pression et deadlines, quelques difficultés pour évoluer.

Pressure and Deadline, some difficulty to evolve

Advice to Management

Ayez plus confiance en ce que vous pouvez réussir avec un peu plus de temps.

Be more confident on what could be achieve with a bit more time

2. Une bonne entreprise créative Good creative company

• Senior Management
    Current Employee - Programmeur in Paris (France)
    Current Employee - Programmeur in Paris (France)

I have been working at Ubisoft full-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Les valeurs de l'entreprise - Créativité : on essaie de rester différents des autres. Les critiques appellent parfois cela la « French Touch » - Accessibilité : Des jeux pour tout le monde Les membres de l'équipe : - Beaucoup de talents et beaucoup à app

Company values - Creativity: tries to keep different from others. Critics sometimes call it the "French Touch" - Accessiblity: Games for Everyone Teammates: - Lots of talent, lots to learn - Good ambience - Mutual aid Job progression: - You choose your carreer - Tech guys needn't do management to progress. Expertise is recognized

Cons

- Le salaire n'est pas très compétitif comparé à d'autres secteurs ou d'autres pays. - Certaines procédures administratives sont un peu pesantes - Enfin, Ubisoft est encore une jeune entreprise (26 ans à l'heure où j'écris) qui a grandi vite. Elle manque encore de maturité dans les processus de production ou encore dans son organisation globale, mais à l'air de s'en rendre compte et d'aller vers une amélioration. - Peu de considération du marché PC

- Salary is not very competitive compared to other sectors/other countries. - Some administrative processes are somewhat heavy - Finally, Ubisoft is still a young company (26 years old at the time of writing) that has grown quickly. It still lacks some maturity in production processes, or in its global organization, but looks aware of it, and works towards the better. - Little consideration for the PC market

Advice to Management

Continuez ainsi, continuez à investir dans vos employés et croyez en vos valeurs. Attention au modèle appelé « Free To Play », essayer de plus mettre en valeur le jeu PC/Mac (Jeux pour tous !).

Keep going as you do, continue to invest in your employees and believe in your values. But beware of the so-called "Free To Play" model, and try to value more PC/Mac gaming (Games for Everyone !).

See Most Recent

Work at Ubisoft? Share Your Experiences

Ubisoft

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.