hybris Software

There are newer employer reviews for hybris Software

1 person found this helpful

Great company

• Comp & Benefits
Current Employee - Anonymous Employee in London, England (UK)
Current Employee - Anonymous Employee in London, England (UK)

I have been working at hybris Software

Pros

Very committed people, professional and dedicated, lots of fun and lots of opportunities to learn and to grow

Cons

Still in startup mode sometimes

23 Other Employee Reviews for hybris Software (View Most Recent)

Sort: Rating Date

Hybris Spirit

• Comp & Benefits
    Current Employee - Software Developer in Munich, Bayern (Germany)
    Current Employee - Software Developer in Munich, Bayern (Germany)

I have been working at hybris Software full-time (more than a year)

Pros

Tolle, offene, erfolgreiche Firma. International aufgestellt und auch internationale Mitarbeiter. Wer länger dabei ist, lernt den Umgang untereinander sehr zu schätzen. Gehalt ist gut, die Büros in München auch.

Cons

Übernahme durch SAP zerstört schleichend die Firmenkultur

Positive Outlook
    Approves of CEO
  2. 2 people found this helpful

Desorganisierte, unprofessionelle und überforderte Personalabteilung unorganized, not professional and overly challenged HR

Current Employee - Kam in Munich, Bayern (Germany)
    Current Employee - Kam in Munich, Bayern (Germany)

I have been working at hybris Software (less than a year)

(Translated from English)

Pros

Gutes Produkt, innovative Technologie, internationale Marktaktivitäten

good product, innovative technology, international market activity

Cons

Ich warte auf eine Rückmeldung von der Personalabteilung, sehr unerfahrene Personalreferentin, die das Vorstellungsgespräch führt, hakt nur Kästchen auf einem Blatt ab, versteht Zusammenhänge und Marktmechanismen nicht. Ich bis heute kein Ergebnis und keine Antwort.

I wait to hear back from HR, very inexperienced HR person interviewing, just ticking boxes on their sheet, not understanding relations and market mechanisms. I have not been getting a result or answer till today.

Advice to ManagementAdvice

Bitte Personalreferenten wechseln - sie sind offensichtlich zu jung, um über die notwendige Erfahrung bei der Bewertung von Menschen zu verfügen und haken deshalb nur Kästchen auf einem Blatt ab... Bei der Personalabteilung sollte nicht gespart werden, da das Wachstum und der Marktanteil für das Unternehmen eine Schlüsselrolle spielt.

change your HR - they obviously to young to have the necessary experience to evaluate people and therefore just tick boxes on their sheets… maybe not the department to save money when growth and market share win is key to your company.

Doesn't Recommend
    Positive Outlook
    Approves of CEO
There are newer employer reviews for hybris Software

Work at hybris Software? Share Your Experiences

hybris Software

Click to Rate
or

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.