HOCHTIEF Reviews

Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee
    Neutral Outlook

I worked at HOCHTIEF full-time

Pros

Central location, near a metro station. Great colleagues (most of them), experienced and hard-working. The company organizes social events every year, like team buildings, Christmas party, Family Day...

Cons

Poor communication between departments and upper management. No or very limited possibilities to evolve. No or very poor trainings (some of them political). Salaries go from very low to very high (the very high ones are also political).

2. Intern experience for 6 months

Former Intern - Anonymous Intern
    Former Intern - Anonymous Intern
    Positive Outlook

I worked at HOCHTIEF as an intern (Less than a year)

Pros

Great and young team Great salary Accomodation provided Everyone is willing to answer your questions Good company to do an internship Interesting projects

Cons

Work load was sometimes unbalanced, you could have not much to do one day, and the next one work would pile up on your desk. Sometimes work could be a little repetitive

3. Responsible for all technical issues of service delivery, as well as for the bidding strategy

• Comp & Benefits
    Former Employee - Engineering Manager in São Paulo, São Paulo (Brazil)
    Former Employee - Engineering Manager in São Paulo, São Paulo (Brazil)
    No opinion of CEO

Pros

International company, well-known in its field, great oportunities to work outside Brazil

Cons

Senior management does not recognize educational achievements, like MBA, MSc or, in my specific case, a PhD. Contrary of what is public advertised, HOCHTIEF do Brazil does not support educational achievements, neither financially or in allowing time off for these activities.

Advice to Management

Management should simply act as they preach to the market: invest in employees’ careers.

4. Is this helpful? The community relies on everyone sharing – Add Anonymous Review

5. HOCHTIEF ist ein Unternehmen im Wandel

• Comp & Benefits
    Former Employee - Spezialist (Syndikusanwalt) in Essen, Nordrhein-Westfalen (Germany)
    Positive Outlook
    No opinion of CEO

Pros

Großes und gut durchorganisiertes Unternehmen, das den Mitarbeitern sehr viel Handlungsspielraum bietet und sie auch fördert. Ein Zeugnis dieses in der Branche sehr angesehenen Unternehmens hat schon (noch) erhöhten Stellenwert.

Cons

Bedingt durch den Gesellschafter und damit Vorstandswechsel hat bis zu einem bestimmten Grad auch die Unternehmenskultur gelitten. Es ist nicht auszuschließen, daß mittelfristig aufgrund der Umstrukturierungen sich auch die Reputation des Unternehmens außen verändern wird. Kurzfristig, d.h. 5-10 Jahre, dürfte das aber noch kein Thema sein.

Advice to Management

Zurück zu den Tugenden eines Dr. Lüttkestratköpper. Da war die interne Welt bei HOCHTIEF noch in Ordnung!!!

6. 10 gute Jahre beim Facility Managment in Frankfurt / Main

• Comp & Benefits
    Former Employee - Servicemonteur für Sachkunde Brandschutz in Frankfurt am Main (Germany)
    Neutral Outlook
    No opinion of CEO

I worked at HOCHTIEF full-time (More than 8 years)

Pros

10 Jahre sprechen für sich. Ich verdiene gutes Geld was immer überpünktlich auf dem Konto war. Als Servicemonteur wurde ich in allen Objekten in Rhein/Main gut unterstützt . Ein sehr kompetenter Vorgesetzter. Ein sehr gutes kollegiales Umfeld. Da das Facillity Management complett zur Fa. SPIE gewechselt ist werde ich weiterhin Mitarbeiter bleiben.

Cons

ein ständig wechselndes Umfeld und Kontakt mit sehr sehr vielen Menschen. Es ist kein Gegen oder Kontra.

interne Auswertungen verarbeiten.

7. Großkonzern mit strategischen Themen

• Comp & Benefits
    Former Employee - Anonymous Employee in Essen, Nordrhein-Westfalen (Germany)
    Former Employee - Anonymous Employee in Essen, Nordrhein-Westfalen (Germany)

I worked at HOCHTIEF (More than a year)

Pros

HOCHTIEF genießt nach wie vor ein besonderen Ruf in der Branche. Der geht nicht so schnell verloren. Die Mitarbeiter zehren davon und sind im Großen und Ganzen dem Unternehmen auch unter der neuen Führung und Eigentümerstruktur loyal gegenüber eingestellt.

Cons

Offensichtlich handelt es sich bei dem Unternehmen um einen Koloss. Das spürt man als Mitarbeiter immer. Es gibt Prozesse und Routinen, die einzuhalten sind und das Leben manchmal leichter und manchmal auch schwerer machen.

RSS Feed </> Embed

Your response will be removed from the review – this cannot be undone.