Accenture - Es ist eine gute Firma, allerdings nicht für jeden | Glassdoor

See Most Recent

"Es ist eine gute Firma, allerdings nicht für jeden" "It's a fine company though not for everyone"

• Comp & Benefits
Former Employee - Consultant in Frankfurt am Main (Germany)
Former Employee - Consultant in Frankfurt am Main (Germany)
Neutral Outlook
Approves of CEO

I worked at Accenture full-time (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Das Management kümmert sich um seine Leute, wenn man etwas zu bemängeln hat oder sonst etwas zu sagen hört man zu und versucht eine Lösung zu finden.
Großartige Kollegen, wundervolle Atmosphäre in den Teams.
Gute Bezahlung und Vorteile
Die Arbeitsmenge ist recht gut, man kommt normalerweise zwischen 19.30 Uhr und 22 Uhr aus dem Büro, was für diesen Industriezweig mehr als angemessen ist!

Management cares about its people, if you have something to say/ complain about people listen and they try to help you find solutions.
Great colleagues, wonderful atmosphere in teams.
Good compensation & benefits
The work load is actually quite okay, usually made it out of the office between 8.30pm and 10pm which is absolutely acceptable for this industry!

Cons

Die Art der Arbeit ist relativ langweilig. Während meines ersten Aufenthalts bei ACN MC war ich in 6 verschiedenen Projekten in 3 verschiedenen Industriezweigen involviert, ich habe keinen davon auch nur ansatzweise interessant gefunden.

Oft denke ich, dass die Projekte zu viele Leute zugewiesen hatten und die Rollen nicht genau definiert waren.
Ich habe zwei Monate an einem Projekt gearbeitet und wusste nie genau, was wir eigentlich taten. Jedes Mal wenn ich den Projektmanager gefragt habe bekam ich eine abstrakte Version des Auftrags, der allein schon ziemlich vage war. Implementierung irgendwas, irgendetwas. Es war frustrierend.

The type of work is rather dull. During my stint at ACN MC I was involved in 6 projects in 3 different industries and I have never found any of those projects mildly exciting or interesting.

Very often I felt that projects were overstaffed and roles weren't clearly defined.
I spent two months on a project not knowing what we were actually doing there. Every time I asked project management they gave me an abstract of the mission statement, which was pretty vague itself. Implementation something, something. It was frustrating.

Advice to Management

Die Anwerber von ACN versuchen sich von ihrem „IT-Shop“-Image zu lösen, damit sich die Geschäftskunden mehr interessieren. Hören Sie auf. Betonen Sie, dass es eine IT-Beratungs-Firma ist und sollten sie versuchen das zu verschleiern werden Leute eingestellt, die falsche Vorstellungen haben.

ACN recruiters try to distance themselves from its "IT shop" image, in order to appeal more to the business graduate crowd. Don't. Accenture is an IT consulting firm and if you try to negate that fact, people will join the company, having wrong expectations.

Other Employee Reviews for Accenture

1. "Bester Platz zum Arbeiten auf lange Sicht" "Best Place to Work on a long term perspective"

• Comp & Benefits
    Current Employee - Leiter Dienstleistungsbereitstellung in Munich, Bayern (Germany)
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Accenture full-time (More than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Wenig Bürokratie,
    Raum und Unterstützung um Aufgaben auszuführen/anzuführen, wie man es möchte,
    Viele globale Möglichkeiten für Leute, die die geforderten Fähigkeiten besitzen

Less Bureaucracy,
    Space and Support to execute/lead tasks in one's own way,
    Lots of Global Opportunities are there if somebody can show the exact skill set

Cons

Das Grundgehalt ist nicht Wettbewerbfähig

Base Salary is not competitive

Advice to Management

Ein wenig mehr administrativer Support vom HR und Arbeitsdienstleistungsteam für Versetzungsdienstleistungen würde bei allen Angestellten sehr gut ankommen.

Some more administrative support to employees from HR and Business Service teams in terms of relocation services will be appreciated by all employees

2. "Accenture" "Accenture"

• Comp & Benefits
    Current Employee - Systemanalyst in Frankfurt am Main (Germany)
    Current Employee - Systemanalyst in Frankfurt am Main (Germany)
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Accenture full-time (More than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Consulting-Riese.
    Globale Präsenz.
    Große Auswahl an Projekten.

Consulting Giant.
    Global Presence.
    Wide range of projects.

Cons

Bezahlung nicht besonders gut.

Not a good pay master.

See Most Recent