Allianz Insurance - Unpersönliche Atmosphäre | Glassdoor

Doesn't Recommend
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I worked at Allianz Insurance for less than a year

Pros

Selbst als Werkstudent hatte ich eine große Verantwortung als Projektleiter beim Gestalten der Quartals- und Jahresberichte und der Präsentationen der Beschwerdestellen. Meine Kollegen waren immer nett zu mir. In jeder Abteilung gibt es einen guten Anteil an Männern und Frauen.

Cons

Mir begegnete eine sehr unpersönliche Atmosphäre, mit vielen sterilen Büros, teppichbespannten Fluren und geschlossenen Türen. Meine Chefin und ihre Kollegin gingen miteinander sehr förmlich um, obwohl sie fast zehn Jahre Seite an Seite arbeiteten.

Advice to Management

Um die Abteilung besser kennenzulernen, würde ich ein morgendliches Treffen einberaumt haben. Die Mittagszeit lässt sich schlechter planen. Auch würde ich einen weniger steifen Umgang miteinander empfehlen.

Translated from English

Current Employee - Anonymous Employee in Bristol, CT
    Neutral Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Allianz Insurance full-time for more than 5 years

Pros

Great benefits, great working environment

Cons

IT investment needs to be better

Advice to Management

invest in your IT as you will not achieve your aspirations until you do this.

Allianz Insurance2016-07-03
  2. Helpful (5)

"AGCS: Another version of Fireman's Fund: In a word: Mismanaged."

Former Employee - Senior Underwriter in Atlanta, GA
    Doesn't Recommend
    Negative Outlook
    Disapproves of CEO

I worked at Allianz Insurance full-time for more than 8 years

Pros

Bonus and benefits fairly standard. Not much more to say as this was the worst work experience of my 25+ year career.

Cons

Zero technology. No underwriting support staff.. a few heavily overworked policy issuers at a remote location. Thug management all well known to each other and self protecting ( some poorly educated ). See Fireman's Fund reviews for similar comments re AGCS. Not trustworthy..be careful what you share with whom especially your manager. Marketing department is 100% waste foisted on the backs of production... underwriters.

Show More

Advice to Management

Retire. You are the biggest problem. If you were real leaders you wouldn't have had to pad your ranks with cronies. Germany is probably still unaware.

Allianz Insurance2015-03-07

Discover more reviews about Allianz Insurance.