Booking.com - Geweldige werkplek, echter met een sterke bedrijfscultuur voor Nederlandse maatstaven | Glassdoor

See Most Recent

"Geweldige werkplek, echter met een sterke bedrijfscultuur voor Nederlandse maatstaven"

• Senior Management
Former Employee - Front-end ontwikkelaar in Amsterdam (Netherlands)
Former Employee - Front-end ontwikkelaar in Amsterdam (Netherlands)
Approves of CEO

I worked at Booking.com full-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Zeer internationaal, carrièrevriendelijk, wetenschappelijk in hun benadering van design en gebruiksvriendelijkheid.

Cons

Ongelooflijk frustrerende bedrijfscultuur. Voelt erg als een Amerikaanse onderneming. Haatte de "moderne" presentaties (DNA-training en dergelijke). In een team werkend dat de neiging heeft om je werkveld te verkleinen; je werkt maanden aan een stuk op slechts één aangewezen plek.

Advice to Management

Stop met het ongelooflijk vervelende "dit moet je doen en die vervelende juridische trainingsonzin". Een zin zou voldoende moeten zijn: "handel in het beste belang van Booking.com."

Other Employee Reviews for Booking.com

1. Helpful (3)

"Geweldig bedrijf om voor te werken, jouw bijdrage telt"

• Senior Management
    Current Employee - Productmanager in Amsterdam (Netherlands)
    Current Employee - Productmanager in Amsterdam (Netherlands)
    Approves of CEO

I have been working at Booking.com full-time (More than 5 years)

(Translated from English)

Pros

De mogelijkheid om bedrijfsbeslissingen te nemen op een vrij laag niveau - goede ideeën worden vrij snel opgepikt. De impact van je werk voor klanten is zichtbaar, het geeft me het gevoel dat ik echt kan bijdragen.

De sfeer is open en de organisatie is vlak, je kan iedereen alles vragen, en mensen willen je graag helpen. Data gedreven beslissingen helpen hier.

Leuke mensen om mee te werken.

Cons

Het is niet altijd duidelijk wat van je verwacht wordt: je bent zelf verantwoordelijk om te beslissen wat je moet doen om jouw inspanningen succesvol te maken.

De focus ligt erg duidelijk bij de klant en je wordt beoordeeld op de return on investment van de tijd die je nodig had - er is maar weinig ruimte om zelfs maar een beetje aan te modderen (zelfs al is dit op langere termijn een voordeel).

2. Helpful (12)

"Een open en uitdagende omgeving."

• Senior Management
    Current Employee - Analyst in Amsterdam (Netherlands)
    Current Employee - Analyst in Amsterdam (Netherlands)
    Approves of CEO

I have been working at Booking.com full-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Bij Booking.com werkt men in een snel tempo en het is een platte organisatie. Er is weinig bureaucratie. Zelfs nu het bedrijf vrij groot is geworden, hebben we nog steeds een open kantoorruimte. Bovenal zijn er veel doorgroeimogelijkheden voor het bedrijf en de werknemers.

Cons

Het kan soms chaotisch zijn. Alles gaat snel, dus moet je waakzaam en flexibel zijn om om te gaan met de veranderingen in de markt en binnen het bedrijf. Dit zou eigenlijk ook als een "voor" kunnen gelden, afhankeljk van waar je van houdt.

Advice to Management

Niet veel, ik denk dat we goed bezig zijn. We zijn altijd voor openheid en communicatie.

See Most Recent

Work at Booking.com? Share Your Experiences