Booking.com - Echt een goed bedrijf en aan het groeien, heel goed | Glassdoor

See Most Recent

Helpful (2)

"Echt een goed bedrijf en aan het groeien, heel goed"

• Senior Management
Current Employee - PHP-ontwikkelaar in Amsterdam (Netherlands)
Current Employee - PHP-ontwikkelaar in Amsterdam (Netherlands)
Recommends
Positive Outlook
Approves of CEO

I have been working at Booking.com full-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Grote kans om in een ander team te werken...

Cons

sommige van de teams hebben meer structuur nodig

Advice to Management

Blijf goed werk doen en focus meer op het ontwikkelen van talent, en er zijn meer initiatieven nodig om ervoor te zorgen dat het bedrijf een van de beste plekken wordt om te werken

Other Employee Reviews for Booking.com

1. Helpful (5)

"Efficiëntie op de korte termijn is de norm"

• Senior Management
    Former Employee - IT-Engineer in Amsterdam (Netherlands)
    Former Employee - IT-Engineer in Amsterdam (Netherlands)
    Recommends
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I worked at Booking.com full-time (Less than a year)

(Translated from English)

Pros

- Geweldige collega's

- Informele sfeer

- Veel kansen zolang je daarin geïnterresseerd bent

- Groeit snel

- Multinational

- Goede locatie

- Leuk terrein, bovengemiddelde kantine, voor Nederlandse begrippen

- Regelmatige leuke dingen georganiseerd

Cons

Alles wordt als experiment gezien om aan te tonen dat het op korte termijn efficiënt is. Als dit het niet is wordt het weggegooid. Dit geldt ook voor mensen: zolang je vol energie en initiatief zit gaat alles goed, maar als je om wat voor reden dan ook dit verliest wordt je vervangen door iemand die meer energie heeft. Dus zodra je merkt dat je je focus verliest, wordt dan proactief en vind een manier om gemotiveerd te blijven of je kunt maar beter opstappen.

Op een grotere schaal is de ontwikkeling van het hele bedrijf een goed voorbeeld van hoe je een complex systeem ontwikkeld door de TDD aanpak te gebruiken + organische groei filosofie, met alle voor- en nadelen die daarbij horen.

Advice to Management

Niet zeker of ze dit nodig hebben

2. Helpful (8)

"Credit Control Amsterdam is geen leuke plek om te werken."

• Senior Management
    Former Contractor - Kredietbeheerder in Amsterdam (Netherlands)
    Former Contractor - Kredietbeheerder in Amsterdam (Netherlands)
    Doesn't Recommend
    Negative Outlook
    Disapproves of CEO

I worked at Booking.com as a contractor (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Het Bureau is in het centrum van Amsterdam, dus het is gemakkelijk te bereiken. Het is een internationale omgeving en er zijn veel leuke mensen, dus het is een redelijke plek om je leven in Amsterdam te beginnen. De bedrijfsfeestjes zijn leuk net als de "einde van de maand (gratis) drankjes" in twee kroegen in de buurt ..

Cons

Een echt verschrikkelijke plek om te werken. Ik werkte in de Amsterdamse Credit Control afdeling en had gehoopt om een vast contract te verkrijgen. Ik verliet toen het duidelijk werd dat om aan zo een contract te komen ik moest leren hoe ik het "spelletje moest spelen".

Vanaf het moment dat je aankomt ben je onderworpen aan de controle van Team leiders die op hun beurt onder toezicht staan van een Senior Manager. Er wordt verwacht dat je meer dan 50 aantekeningen maakt per dag en in- en uitlogt op het "systeem" als je je bureau verlaat.

Het is een zeer moeilijke omgeving om in te werken gezien veel van de processen amateuristisch zijn. Het motto van "Booking Blue" van het bedrijf kwam te staan voor "Out of the Blue", je collega zit langer naast je. Mensen komen en gaan en het personeelsverloop is hoog.

Er is veel van kantoor politiek, zodat het worden van een Teamleider of Manager veel kruiperigheid en dienstbaarheid aan de manager boven je vereist. Ik ben ook getuige geweest van collega's die gepest werden en behandeld op een manier die onbetamelijk is van zo'n grote organisatie.

Het is heel grappig om de "zeer" positieve beoordelingen over het bedrijf te lezen, gezien het voor de hand ligt dat deze intern geschreven zijn. De ironie is dat Booking.com een zeer strikt beleid heeft om om te gaan met hotels die hun eigen "neppe" beoordelingen schrijven.

Advice to Management

Het heeft geen zin het bestuur te adviseren, gezien ze meer dan op de hoogte zijn van wat er gebeurt. Doelen en winst zijn het enige wat uitmaakt en er zijn altijd voldoende nieuwe aannemers om tot de perfecte werknemer te kneden.

See Most Recent

Work at Booking.com? Share Your Experiences