Booking.com - Het is een lachertje! | Glassdoor

See Most Recent

Helpful (10)

"Het is een lachertje!"

• Senior Management
Current Contractor - Kredietbeheerder in Amsterdam (Netherlands)
Current Contractor - Kredietbeheerder in Amsterdam (Netherlands)
Recommends
No opinion of CEO

I have been working at Booking.com as a contractor (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Geweldige mensen, goede partijtjes, geweldige locatie (in het centrum). Voor mij is het gewoon werk en mijn salaris ontvangen aan het einde van de maand. Als je zo bekijkt is er niets aan de hand.

Cons

Het is gemakkelijk om de slechte kanten te benoemen en een aantal punten moeten zeker worden aangepakt: laag salaris, slecht management, vreselijke interne communicatie, er worden beslissingen genomen die nergens op slaan. Zeer hoog personeelsverloop (dat zegt al veel). Er zijn een groot aantal interne vacatures, maar het switchen van de ene afdeling naar de andere is bijna onmogelijk. HR is echt slecht.

Advice to Management

Het middenmanagement is een lachertje. Eigenlijk komt het allemaal neer op micromanagement: je wordt geobserveerd en beoordeeld! Mijn advies: we zijn hier allemaal volwassenen en niemand vindt het leuk om te worden behandeld als een kind.

Other Employee Reviews for Booking.com

1. Helpful (6)

"Het gaat erom wie je kent"

Doesn't Recommend
    Approves of CEO

I have been working at Booking.com full-time (More than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Heerlijke ongedwongen cultuur, goede activiteiten voor degenen die in de buurt wonen, indrukwekkende feesten, uitzonderlijke lunch, veilige plek om te werken terwijl het bedrijf nog steeds groeit. Betrokken CEO.

Cons

Veel politiek, erg onervaren bestuur, zinloze promoties en je hebt je eigen groei niet in de hand. Men kan makkelijk worden voorgelogen en als er een conflict plaats vind is er weinig ondersteuning. Vaak denk ik meer aan wat goed is voor het bedrijf dan mijn onervaren NJ leidinggevenden. Het heeft alle ingrediënten om geweldig te zijn maar vaak gaat het verschrikkelijk mis. Ik weet zeker dat het een geweldige plek kan zijn met de juiste leidinggevende die je daadwerkelijk uitdaagt en bijdraagt aan je volledig potentieel.

Advice to Management

Lees deze beoordelingen, praat met stem, P&O.
    Er zit een kern van waarheid in. Train de ongeschikte leidinggevenden, ontsla ze of geef ze een mindere functie voor een tijdje. in geval van verhuizing, plaats ze ergens waar ze niet hun maatjes hebben die het onvolwassen gedrag ondersteunt. Huur het bestuur van buitenaf en niet met verwijzingen waardoor de "inner circle" dan blijft bestaan.

2. Helpful (6)

"Jong bedrijf zonder al te veel structuur"

Doesn't Recommend
    No opinion of CEO

I have been working at Booking.com full-time

(Translated from English)

Pros

Werknemers maken het bedrijf. Iedereen is zo aardig.

Cons

In het bedrijf daarentegen, is het niet belangrijk wat je weet, maar wie je kent. Je moet echt goed in de groep liggen om ergens te komen. Veel mensen zijn bang dat je ideeën steelt of ze afwijst. HR-structuur moet verbeterd worden; er zijn weinig algemene HR-regels. Veel afdelingen ontwikkelen hun eigen regels.

Advice to Management

Geef leermogelijkheden aan je werknemers. Investeer in degenen die kunnen helpen het bedrijf te laten groeien.. Beperk mensen niet

See Most Recent

Work at Booking.com? Share Your Experiences