Ettain Group - An amazing opportunity for career growth | Glassdoor

See Most Recent

Helpful (1)

"An amazing opportunity for career growth"

Current Employee - Anonymous Employee
Current Employee - Anonymous Employee

Pros

I started at ettain group right out of college, as many employees do here. They offered me extensive training and I could tell they truly wanted me to grow in my career when they created new positions for me to accomodate my professional interests.

Cons

Work life balance is sometimes difficult to manage, but that is the same for all staffing companies. It comes down to the individual employee figuring out what works best for them. Turnover is also a factor at all staffing companies and something we've seen here, but there are many employees who have left ettain group only to come back 1-2 years later.

Other Employee Reviews for Ettain Group

1. Helpful (4)

"Nice people, poorly managed"

Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee
    Doesn't Recommend

Pros

Really nice people. Very activity focused company. If you produce, you have a lot more flexibility to manage work/life balance.

Cons

Has a very junior model for IT recruiters. Turnover is extreme (people get hired away so they're always recruiting/hiring recruiters). Very hard to get any momentum under that kind of model.

Advice to Management

Address your recruiting model to pay for people more experienced and do more to retain your best talent. Turnover will kill you.

2. Helpful (1)

"Was hat sich verändert?"

• Comp & Benefits
    Former Contractor - Dienstleister in Oberreichenbach, Bayern (Germany)
    Former Contractor - Dienstleister in Oberreichenbach, Bayern (Germany)
    Doesn't Recommend
    No opinion of CEO

I worked at Ettain Group as a contractor (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Viele am Anfang, aber sie lassen ihre größeren Verträge Vieles davon bestimmen, wie sie ihre Leute behandelt haben.

Gut bezahlt.

Personalvermittler und Betreuer waren sehr entgegenkommend in Bezug auf Anrufe und Fragen.

Cons

Sind bereit, Verträge ohne neue Verhandlungen zu ändern.

Wollten keine verdienten Zusatzzahlungen ausbezahlen, nachdem man kündigt.

Antworteten potenziellen Arbeitgebern nicht, um die vergangene Anstellung zu bestätigen.

Advice to Management

Drehen Sie den Leuten nicht den Rücken zu. Wir gehen vielleicht, aber viele haben Ihnen jahrelang loyale Dienste geleistet und viele neue Aufträge gewonnen. Behandeln Sie uns beim Verlassen des Unternehmens so wie wir Sie, als sie durch uns Geld verdient haben.

See Most Recent

Work at Ettain Group? Share Your Experiences