Flextronics - Langsames Arbeitsumfeld, aber gute Leute und ein gutes Team | Glassdoor

See Most Recent

"Langsames Arbeitsumfeld, aber gute Leute und ein gutes Team" "Slow workplace environement but good people and team"

• Comp & Benefits
Former Employee - Praktikant in Vienna (Austria)
Former Employee - Praktikant in Vienna (Austria)
Negative Outlook
Disapproves of CEO

I worked at Flextronics part-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Unabhängig
Anspruchsvolles Medium

Medium Challenging
Good benefits and compensation
Smart Senior management
Nurturing

Cons

Niedriges Arbeitstempo und schlechte Koordination

Slow workpace and bad coordination

Advice to Management

Geben Sie Mitarbeitern mehr Freiheiten zur Verfolgung ihrer Ideen.

Give individuals more freedom to pursue ideas

Other Employee Reviews for Flextronics

1. Helpful (3)

"Froh von Flextronics weg zu sein. Ich wurde dort Mitarbeiter als Solectron von Flextronics aufgekauft wurde." "Glad to be away from Flextronics. I joined them when Solectron got acquired by Flextronics."

• Comp & Benefits
    Former Employee - Vertreter in Munich, Bayern (Germany)
    Former Employee - Vertreter in Munich, Bayern (Germany)
    Doesn't Recommend
    Disapproves of CEO

(Translated from English)

Pros

Ist vielleicht eine gute Möglichkeit, um einen Fuß in diese mörderische Branche zu bekommen. Ich habe bei Solectron angefangen zu arbeiten, wo es wirklich toll war, aber wir wurden von Flextronics übernommen. Ich denke, man kommt mit der Atmosphäre bei Flextronics zurecht, wenn man noch keine bessere erlebt hat. Sehr bodenständiges Management, immer offen für Diskussionen, was gut ist. Schwerpunkt liegt darauf „die Dinge geregelt zu bekommen“. Fragen werden später gestellt.

Might be an opportunity to enter this cutthroat industry. I had started working for Solectron, which was a great place to work at, but we got acquired by Flextronics. I believe one might be able to cope with the culture of Flextronics if one has not experienced a better environment. Very down to earth management, always open to discussions, which is good. Very strong emphasis on "getting things done". Questions are asked later.

Cons

Pfennigfuchser, nur durch das Controlling getrieben. Ziele, aber keine Strategie. Da der Fokus stark auf der Ausführung liegt, ist die Planung nicht so die Stärke, die ich bei Flextronics entdecken konnte.

Penny pinchers, only driven through controlling. Targets but no strategy. Since there is a strong focus on execution, planning is not a strength which I saw in Flextronics.

Advice to Management

Mehr Arbeit an einer Strategie. Durchsetzung der Strategie.

Work on a strategy. Implement a strategy

2. "Test Technician II"

Former Employee - Test Technician in Morrisville, NC
    Former Employee - Test Technician in Morrisville, NC
    Neutral Outlook
    Approves of CEO

I worked at Flextronics full-time (More than 8 years)

Pros

I really enjoyed work with all the people and learning from each one of them.

Cons

There is nothing to say that was not so good.

Advice to Management

Continue to focus on improving upon each individual concerning growth and development.

See Most Recent

Work at Flextronics? Share Your Experiences