GFI Informatique - Average | Glassdoor

"Average"

Current Employee - Software Developer
Current Employee - Software Developer
No opinion of CEO

Pros

A lot of varied work. I can't complain about repetition after 3+ years.

Cons

Depends on the projects and clients. It wouldn't surprise me they put you in underestimated projects where in the end you'll be working endless hours including weekends with a ridiculous compensation for it.

Advice to Management

Estipulate real compensations for those who give up their personal life trying to push the projects forward.

Other Employee Reviews for GFI Informatique

1. Helpful (1)

"satisfied but disappointed"

Current Employee - Programmer
    Current Employee - Programmer
    Recommends
    No opinion of CEO

Pros

wide variety of work, professional office, respectful staff, modern office, good base salary, stable middle management. modern equipment, laptops, cell phones, unimpeeded internet access, easy access to transit, close to post secondary institutions, some educational assistance

Cons

complex work, lack of understanding of work complexity by senior management, poor benefits, language barrier, frequent changes in ownership, long work hours, short vacation time, time sheets, senior management makes workers feel that they are machines there to do a job not as individuals with individual needs and concerns. There are few perks for line staff, no subsidy of sports tickets, no arts programme, maternity limited to what is required by government

Advice to Management

give all the employees a sense of ownership, by actually giving them ownership, either directly, or via profit sharing.

2. "Une ESN, certes, mais plutôt au dessus du lot"

• Culture & Values
    • Senior Management
    Current Employee - Chef De Projet in Saint-Chamond (France)
    Current Employee - Chef De Projet in Saint-Chamond (France)
    Recommends
    Positive Outlook
    No opinion of CEO

I have been working at GFI Informatique full-time (Less than a year)

Pros

Je suis venu chez GFI pour 3 raisons : la mission, l'opportunité d'évolution et le salaire.
    J'ai découvert certains vrais avantages (27 CP, 10 RTT, une bonne mutuelle, la paie non délocalisée, une volonté de formation, un CE avec plus de budget que la moyenne, une après-midi d'accueil, des IK au barème des impôts) mais aussi surprises" (cf inconvénients).
    J'ai aussi été agréablement surpris par le côté humain (si, si, promis) et proche des gens. Je me suis senti accueilli. Et intégré. Pas noyé dans la masse des 15000 salariés Monde.
    Le groupe a une taille intéressante : suffisamment gros pour résister aux fluctuations (régionales entre autres) du marché, mais pas trop important pour rester à dimension quasi-humaine.
    Et à moyen ou long terme, je pense que GFI me permettra de réaliser mes envies de travail à l'étranger.

Cons

pas de compte épargne temps (mais en même temps, c'est mieux pour la santé de prendre ses congés), un CE accessible seulement après 3 mois d'ancienneté, des déplacements certes totalement pris en charge mais empiétant énormément sur la vie privée ; les conditions des déplacements ne sont, sauf discussion, pas terribles, voire illégales : pas d'indemnité sur le temps de trajet inhabituel (que ce soit en repos ou en argent), et des clients "à l'ancienne" qui demandent du présentiel, générant de facto des heures supplémentaires (non payées, évidemment, -pour l'instant-).
    On reste sur la convention Syntec, donc loin des meilleures conventions collectives, et le rachat de GFI par les Qatari pourrait changer des choses sur la "rentabilité" à fournir.

Advice to Management

continuer dans la formation et le développement des compétences des salariés
    (et appliquer la loi de 2004 sur le temps de trajet inhabituel)

See Most Recent

Work at GFI Informatique? Share Your Experiences