OMRON - Decent Benefits....poor leadership and decision making | Glassdoor

See Most Recent

"Decent Benefits....poor leadership and decision making"

Former Employee - Supervisor
Former Employee - Supervisor
Doesn't Recommend
No opinion of CEO

Pros

Pretty good benefits. Some people are good co-workers. Overall it offers a decent work-life balance. Hours are not out of line.

Cons

Poor leadership. Seem very out of touch and only focus on 1 or two business areas while neglecting resources to the remaining company. Inconsistent to poor employee communication.

Advice to Management

Need to improve communication. Believe in the goals that you set and dedicate resources to them. Do not just set goals to have something written on paper that may sound good.

Other Employee Reviews for OMRON

1. "gegijzeld"

• Culture & Values
    • Senior Management
    Current Employee - Anonymous Employee in 's-Hertogenbosch (Netherlands)
    Current Employee - Anonymous Employee in 's-Hertogenbosch (Netherlands)
    Doesn't Recommend
    Neutral Outlook

Pros

prettige collega's, goede ligging, goed te rijden flexibele werktijden

Cons

Management heeft geen benul van de problemen bij het eigen bedrijf, wat serieuze onbenullen in middle management, die voornamelijk geboeid zijn om punt 1 zo te houden.Het bedrijf is gegijzeld door sales, de rest wordt geacht hun rotzooi op te ruimen., het gaat er voornamelijk over de vorm, nooit over de inhoud.

Advice to Management

Kom eens op de werkvloer en stel geen imbecielen als baasje aan wiens enige kennis dommig managementlingo is maar vakinhoudelijk niets weten .

2. "Desk Sales Assistant I Marketing Assistant"

• Culture & Values
    Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee
    Recommends
    Positive Outlook
    Approves of CEO

Pros

Geweldige werkgever met veel ruimte om door te groeien. Ik ben zelf na zeven maanden doorgegroeid naar de functie van Marketing Assistant. Zelf heb ik geen technische opleiding genoten en vond het geweldig om te midden van allerlei technici en ingenieurs bekend te raken met de wereld van de techniek en de industriële automatisering. Het leren over machinebouw, paneelbouw, distributie en robotica is een unieke ervaring geweest. Ik raad iedereen aan, die nog niet voor een technisch bedrijf heeft gewerkt om dit eens te gaan doen. Het is aanbevelenswaardig.

Cons

-Binnen de techniek is het sluiten van verkoopdeals leidend. Het niet werken in de verkoop zorgt ervoor dat je verantwoording aflegt aan de verkoopafdeling. In het begin had ik hier moeite mee, maar later kon ik mij hier over heen zetten. Ik zag dat er ook veel aandacht uitgaat naar R&D afdelingen welke baanbrekende uitvindingen in samenspraak met andere afdelingen vermarkten.
    -Al met al een geweldige werkgever, welke zorg draagt voor de eigen werknemers

Advice to Management

Het betrekken van werknemers bij besluitvorming is erg belangrijk. Ik had zelf wel de vrijheid om unieke ideeën aan te dragen en mijn pleidooi is eigenlijk binnen alle bedrijven om werknemers meer zeggenschap te geven over top-down-besluitvorming. Door werknemers te betrekken bij belangrijke besluitvorming middels het uitzetten van enquêtes kan er gekeken worden of er voldoende draagvlak bestaat om iets wel of niet door te voeren. Ik zie wel dat men hier mee bezig is door werknemers de kans te geven om mee te dingen naar een jaarlijkse prijsuitreiking voor het beste idee. Concluderend kan ik wel stellen dat het combineren van een Westerse en Aziatische bedrijfscultuur een uniek gegeven is en tot iets moois heeft geleid.

See Most Recent

Work at OMRON? Share Your Experiences