Philips Lighting - Geweldige plek voor internen om ervaring op te doen. | Glassdoor

See Most Recent

"Geweldige plek voor internen om ervaring op te doen."

• Culture & Values
  • Senior Management
Current Intern - Innovatie in Eindhoven (Netherlands)
Current Intern - Innovatie in Eindhoven (Netherlands)
Recommends
Negative Outlook

I have been working at Philips Lighting as an intern (Less than a year)

(Translated from English)

Pros

Philips Lighting heeft veel zaken voor medewerkers goed geregeld. In laptops etc. wordt voorzien. Informele cultuur waar het eenvoudig is om aan te sluiten en informatie uit te wisselen.

Cons

Momenteel zijn er door de dalende economie minder carrièrekansen, maar ik verwacht dat dit in de komende jaren zal herstellen.

Other Employee Reviews for Philips Lighting

1. Helpful (1)

"Philips verlichting"

• Culture & Values
    • Senior Management
    Current Employee - Productmanager in Eindhoven (Netherlands)
    Current Employee - Productmanager in Eindhoven (Netherlands)
    Recommends
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Philips Lighting full-time (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Het zorgt voor een grote flexibiliteit in het werk

Het biedt de gelegenheid om betrokken te worden in projecten naast het werk

Cons

Bureaucratie

Managers hebben geen people-skills

Sommige collega's werken voor het bedrijf en hopen daar tot hun pensioen te werken

Advice to Management

Verbeter je mensen-management-skills

2. Helpful (5)

"Ik heb hier veel geleerd, politieke spelletjes spelen om in leven te blijven"

• Senior Management
    Former Employee - Anonymous Employee in Eindhoven (Netherlands)
    Former Employee - Anonymous Employee in Eindhoven (Netherlands)
    Doesn't Recommend
    Disapproves of CEO

(Translated from English)

Pros

Philips betaalt goed en biedt een schone werkomgeving met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door training. Het bedrijf is erg internationaal; je werkt hoogstwaarschijnlijk met mensen die overal vandaan komen. Veel dingen zijn goed geregeld zoals reizen, uitgavenrapporten, vakanties en toelagen. Als je er in slaagt (te doen alsof) je goed presteert kun je veel bereiken.

Cons

Verlichting is een langzaam-bewegende industrie; het bedrijf zit daarom vol met langzaam-bewegende mensen. Philips is meer dan 100 jaar oud en de mentaliteit van sommige leidinggevenden en werknemers is ongeveer het zelfde. Het gaat er om "wie je kent" en niet "wat je weet", als je geen zin hebt in politieke spelletjes, dan zul je hier niet succesvol zijn.

Er is een "high potential program", wat zowel een zegen als een vloek is, aangezien het betekent dat wanneer je niet "high-potential" bent, je een "no-potential" bent.

Veel getalendeerde mensen raken gefrustreerd en vertrekken, of nog erger: raken gefrustreerd en blijven.

Het lijkt er op dat Philips oneindelijk reorganiseert met geen tijd tussen de veranderingen om te herstellen. Gelukkig werd mij geen keuze gegeven en werd ik "versneld" uit het bedrijf gestuurd.

Advice to Management

Aangezien LEDs terrein winnen ten opzichte van conventionele verlichting worden de dynamica van de halfgeleider-industrie onderdeel van de verlichtingsindustrie. Traditioneel gezien is Verlichting altijd een langzaam-bewegende industrie geweest, maar helaas is dat sinds 2010 en later niet meer het geval.

Je zult nooit het LED-spel winnen, behalve als je er voor zorgt dat het besluitproces sneller wordt gemaakt.

Reorganisaties (met ontslagen) helpen niet en daar zijn twee redenen voor:

1 - (Nederlandse wettelijke vereiste) First-in-last-out houdt de oude cultuur in leven.

2 - Degenen die zichzelf diep binnen het bedrijf 'geworteld' hebben zijn erg goed in het spelen van hun politieke spelletjes en zijn er erg goed in om om hun ontslag heen te komen.

Maakt niet uit hoe hard men de boom schudt, de apen die er in hangen zijn nog steeds hetzelfde.

Breek de (antieke) BG-kolommen van het bedrijf af, ze zijn tegengestelde teams geworden die voor vijandigheid tussen elkaar zorgen. Kijk opnieuw naar je SSL-strategie en scheid deze misschien van de structuur om meer vrijheid te verkrijgen.

See Most Recent

Work at Philips Lighting? Share Your Experiences