Rabobank - Geweldige werkgever, zelfs voor een aannemer | Glassdoor

See Most Recent

Helpful (1)

"Geweldige werkgever, zelfs voor een aannemer"

• Culture & Values
  • Senior Management
Current Contractor - Releasemanager in Utrecht (Netherlands)
Current Contractor - Releasemanager in Utrecht (Netherlands)
Recommends
Positive Outlook

I have been working at Rabobank as a contractor (More than a year)

(Translated from English)

Pros

Ik werd net als vaste werknemers behandeld; prima uitdaging en gevarieerd werk. Niet te veel stress, goede technische voorzieningen.

Cons

Het bedrijf waar ik voor werkte was heel slinks in het zo laag mogelijk houden van mijn salaris - en de kosten van levensonderhoud en wekelijks reizen vanuit de UK waren veel hoger dan ze me voorspiegelden. Wees erop bedacht dat u een goede vergoeding krijgt en geloof niets van wat het bedrijf u vertelt over het leven in het buitenland. Moest ik dat nu echt vertellen...

Blijf zo doorgaan!

Other Employee Reviews for Rabobank

1. "Trage maar solide organisatie"

• Senior Management
    Current Employee - Anonymous Employee in Amsterdam (Netherlands)
    Current Employee - Anonymous Employee in Amsterdam (Netherlands)

(Translated from English)

Pros

- vriendelijke collega's

- goede balans tussen werk en leven ook al is de vergoeding zeer laag

Cons

- slecht salaris

- te Nederlandse hoewel ze wereldwijd uitbreiden

Advice to Management

heb een betere communicatie met medewerkers en bekijk hun zorgen op een positieve manier.

2. Helpful (4)

"Als je geen Nederlander bent, stel je weinig voor."

• Senior Management
    Current Employee - Anonymous Employee in Utrecht (Netherlands)
    Current Employee - Anonymous Employee in Utrecht (Netherlands)

(Translated from English)

Pros

Goede balans tussen werk en privé. Vooruitstrevende technologie. Stabiele bank om voor te werken. Sommige hogere managers weten hoe ze je moeten motiveren en hoe ze het beste uit hun werknemers kunnen halen.

Cons

Binnen de expatgemeenschap wordt gezegd: 'Als je geen Nederlander bent, stel je weinig voor'. Dit is helaas waar. Ik heb gezien hoe mijn Nederlandse collega's promotie na promotie kregen, terwijl ik meer ervaring heb en harder werk (ik drink niet de hele dag koffie). Dit is de reden dat ik weggegaan ben bij de bank. Ik heb meer ervaring dat mijn hele afdeling bij elkaar, maar werd toch altijd overgeslagen ten faveure van mijn Nederlandse collega's. Zeer triest.

Als ze ook zouden stoppen met kleine bedrijven onder de naam van de bank en niet zouden proberen een imperium te creëren, dan zou het uitvoerend management een duidelijkere boodschap kunnen uitdragen.

Advice to Management

Iedereen weet dat jullie een Nederlandse bank zijn. Daar zorgen jullie wel voor. Jullie moeten echter ook verder kijken dan de oranje vlag. De reden dat jullie zoveel expats moeten aannemen, is omdat jullie zelf niet genoeg talent hebben. Maak gebruik van de mensen die jullie ontslagen hebben en passeer hen niet bij promoties om een van jullie oranje soldaten te promoveren.

Wordt bewust van lokaal talent, niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Ze kunnen jullie nog verrassen met wat zij te bieden hebben. Hiervoor moeten jullie echter je vakantie in welk land dan ook opgeven en kijken en luisteren naar mensen en ideeën. Wees niet zo oost-indisch doof.

See Most Recent

Work at Rabobank? Share Your Experiences