Schaeffler Group - Der Wandel vom starren "local hero" zum agilen Weltkonzern | Glassdoor
  1. Helpful (1)

"Der Wandel vom starren "local hero" zum agilen Weltkonzern"

• Compensation and Benefits
    Current Employee - Spezialist Logistik in Herzogenaurach
    Neutral Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Schaeffler Group full-time for more than 3 years

Pros

- Attraktives Gehalt (nach IG Metall Vergütung) - Entspannte Arbeitsatmosphäre - Geregelte Arbeitszeiten - Hohe Präsenz des Betriebsrats

Cons

- Starre Organisationsstruktur mit viel potenziellem Frust für Doppelarbeit und langatmige, oft nicht von Erfolg geprägte Projekte - Frust im täglichen Doing aufgrund "das haben wir immer schon so gemacht" oder "ich bin dafür nicht zuständig"

Advice to Management

Bei der Umsetzung von strategischen Projekten noch mehr die operative Basis mitnehmen und im gesamten Konzern Komplexität reduzieren und mehr Standards schaffen

Schaeffler Group2019-05-12

Schaeffler Group Response

May 16, 2019Global Employer Branding

Sehr geehrte Mitarbeiterin, sehr geehrter Mitarbeiter, vielen Dank, dass Sie sich die Zeit für ein ausführliches Feedback genommen haben. Sprechen Sie Ihre Punkte hinsichtlich Doppelarbeit, Zeitfaktor, etc. in einem konstruktiven Gespräch mit Ihrem Vorgesetzten oder während eines ...

Show More
  1. "Wonderful."

• Compensation and Benefits
    Current Employee - Manufacturing in Wooster, OH
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Schaeffler Group full-time for more than a year

Pros

Great Pay (Best in Wayne County for Manufacturing by like $2 an hour!) 401K with 6% Match Paid Vacation Easy Opportunities for Advancement

Cons

Hot, but what factory isn't During certain times of the year their is a lot of mandatory overtime

Advice to Management

Cool this place down! Implement more weekend shifts When advertising for new hires, TELL PEOPLE HOW MUCH YOU PAY IT WILL ATTRACT SO MANY PEOPLE

Schaeffler Group2019-09-10
  2. "Great place to work"

Former Employee - Electrical Engineer

I worked at Schaeffler Group full-time

Pros

Great environment, Paid training, good pay and benefits

Cons

no cons at this time

Schaeffler Group2019-09-03

Discover more reviews about Schaeffler Group.