Shell - Bon employeur, bons salaires de stagiaires, bon environnement de travail, représente un vrai défi | Glassdoor

See Most Recent

"Bon employeur, bons salaires de stagiaires, bon environnement de travail, représente un vrai défi"

• Senior Management
Current Intern - Stagiaire Marketing in Paris (France)
Current Intern - Stagiaire Marketing in Paris (France)
Positive Outlook
Approves of CEO

I have been working at Shell as an intern (Less than a year)

(Translated from English)

Pros

Ils vous donneront une chance de travailler avec des professionnels de classe mondiale dans un environnement très international.

Cons

Si vous travaillez pour une entreprise pétrolière, attendez-vous à vous faire détester par Greenpeace.

Advice to Management

Shell vous ordonne d'être proactif dans tout ce que vous faites.

Other Employee Reviews for Shell

1. "Goed en Gevarieerd"

• Senior Management
    Current Employee - Boormeester in Rijswijk, South Holland (Netherlands)
    Current Employee - Boormeester in Rijswijk, South Holland (Netherlands)
    Neutral Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Shell full-time (More than 5 years)

(Translated from English)

Pros

Goed trainingsprogramma, een blootstelling aan grote operaties en organisatorisch opzet.

Een pionier in veel technologieën,

Toegang tot informatie van elke bevestigde bron (SPE, benchmarking, financieel nieuws, etc.) is heel makkelijk.

Werkplek is meegaand en individu's staan voor werk

Cons

Burocratie, weinig flexibiliteit om rond de organisatie te bewegen. Inefficiëntie in besluitvorming.

Advice to Management

Verwijder meerdere oudere lagen en maak dingen gestroomlijnd. Te veel mensen bij te veel dingen betrokken en veel herbewerking op lagere niveau's.

2. "Shell International in Nederland"

• Senior Management
    Current Intern - Niet-technische stagiair in Rijswijk, South Holland (Netherlands)
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Shell as an intern (Less than a year)

(Translated from English)

Pros

Zeer internationaal, geen noodzaak om Nederlands te spreken

Veel mogelijkheden om te netwerken via 'Young Shell', 'Vrouwen in Shell', 'Toastmasters', 'Diversiteit' etc.

De jonge werknemers zijn ambitieus en slim (er zijn misschien uitzonderingen, maar het meerendeel van hen heeft een bovengemiddeld IQ)

Cons

Er zijn veel oudere werknemers met verschrikkelijke levens, die altijd klagen over Shell. Hun gebrek aan motivatie en frustraties schijnen door in de kwaliteit van hun werk / werkgerelateerde opmerkingen / begeleiding. Ik had bijvoorbeeld een zogenaamde 'mentor', die me adviseerde om te solliciteren voor een starterspositie bij een Grote 4 - bedrijf of in de financiële sector, omdat het 'daar beter is'.

Ik vond dit nogal storend, in de wetenschap dat er zeer veel afgestudeerden veel geschikter en gemotiveerder zijn om bij Shell te werken.

Advice to Management

Geef alle werknemers (vooral degenen die al bij Shell werkten voordat de huidige sollicitatieprocedures werden gevolgd) een vragenlijst met betrekking tot hun motivatie / IQ-test en neem afscheid van degenen die niet in de huidige cultuur passen.

See Most Recent

Work at Shell? Share Your Experiences