TransPerfect - Vreselijk management - de kernwaarden van het bedrijf worden misbruikt en uitgebuit | Glassdoor
Pros
  • "great opportunity to learn a lot from your project" (in 20 reviews)

• "TransPerfect has great people to work with" (in 40 reviews)

Cons
  • "The work life balance is straight up crap I can't even sugar coat that" (in 69 reviews)

• "Very long hours without compensation" (in 79 reviews)

Employee Review

Employee Review

Helpful (15)

"Vreselijk management - de kernwaarden van het bedrijf worden misbruikt en uitgebuit"

Negative Outlook
Disapproves of CEO

(Translated from English)

Pros

Uit de operatie van organisaties als deze dat inhaligheid beloond wordt

Cons

De overtuigende management techniek boezemt mensen angst in. De methode die men gebruikt is simpel: je krijgt een hoge beoordeling en krijgt te horen hoe bijzonder en getalenteerd je bent en welke geweldige toekomst je tegemoet gaat binnen het bedrijf. Maar als je dan ook maar de kleinst mogelijke fout maakt, een keer niet in de gelegenheid bent over te werken of het lef hebt om een besluit van je manager in twijfel te trekken, wordt er tegen je geschreeuwd en wordt je vernederd en uitgescholden waar iedereen bij is en krijg je te horen dat je maar beter ander werk kunt zoeken. En vervolgens word je de volgende dag weer de hemel in geprezen en moet je de behandeling van de vorige dag niet persoonlijk opvatten. Je begrijpt toch ook wel dat de manager alleen orders opvolgt vanuit het hoofdkantoor? Maar een week later herhaalt de slechte behandeling zich weer. Dit is hoe loverboys hun slachtoffers tot prooi maken en volledig van hun afhankelijk maken: je baas zal met jou precies hetzelfde spel spelen.

Verloop van personeel is absurd (tussen de 50 en 100 proces per jaar), het salaris is net boven minimum loon (voor projectleiders met een universitair diploma), lange uren, onbetaald overwerk is verplicht. De onbetaalde uren wordt zogenaamd vergoed in tijd voor tijd, maar vrij nemen is wezenlijk onmogelijk gezien de onrealistische doelstellingen. Deze zijn amper haalbaar en als je vertrekt, verlies je al je opgebouwde overuren. Dit systeem wordt standaard gehanteerd door dit bedrijf en is overgenomen van het hoofdkantoor.

Deze baan is een aflopende zaak - er is geen vooruitzicht op inhoudelijke promotie of loonsverhoging. Je zult je dagen slijten met het versturen van vertaalopdrachten naar de goedkoopste vertalers die je kunt vinden in een poging om hun tarieven nog scherper te krijgen en ruzie makend met de verkoopafdeling over onhaalbare deadlines. Het is een witte boorden tent waar mensen maar voorwerpen zijn: je kunt ze gebruiken en afdanken zoals het je uitkomt.

Advice to Management

Advies geven heeft geen zin. Sterker nog, in één van de mededelingen meldde de manager die ik eerder beschreef wat een lichtend voorbeeld dit bedrijf is. Dat zegt genoeg.

Other Employee Reviews

Other Employee Reviews

1. Helpful (12)

"Zoekers naar Nederlands werk: blijf uit de buurt!"

Negative Outlook
    Disapproves of CEO

(Translated from English)

Pros

U leert de mechanismen kennen van een corporate monster dat is gericht op het uitbuiten van zo veel mogelijk vertalers, pm's en ander personeel, alles voor de winst van een cijfer van 2.3 of hoger.

Cons

Een cultuur van angst en agressieve oneerbiedigheid, extreem lage lonen, belachelijke werktijden, gehersenspoeld management, en een arbeidsethos dat is gebaseerd op de overleving van de 'fitste' (mensen die ja zeggen tegen alles).

Medewerkers van Transperfect kunnen worden onderverdeeld in twee categorieën: degenen die een leven, moralen, waarden en empathie hebben, en degenen die hun leven baseren op angst, macht en controle zonder een gevoel van moraal. Degenen die enig gevoel van goed en kwaad hebben blijven meestal niet erg lang. Degenen die ten allen kosten "hun weg naar boven willen werken" brengen hun dagen door met slijmen naar het management, behandelen de vertalers als vuil en zijn de algehele mogelijkheid verloren om het woord nee te zeggen, terwijl ze het welzijn van hun collega's opofferen in het proces. Waarom? Omdat TPT nooit een nee aanvaardt van een werknemer, zeker een pm.

Ik schaam me dat transnationale bedrijven zoals Transperfect in staat zijn om hun vergiftigde, Rigoureuze, respectloze en hebzuchtige business model naar een land al Nederland te brengen. Laten we bedrijven als deze boycotten en hen tegenhouden in het verspreiden van bedrijfsgeweld.

Advice to Management

Stop uw bedrijf model op de dode menselijke aap te baseren en ga de 21e eeuw in met een houding van balans.

2. Helpful (4)

"Das Management ist wie Kindergarten - nicht viel Neues zu lernen, dafür aber viel zu erdulden"

Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee
    No opinion of CEO

(Translated from English)

Pros

Flache Hierarchie - man kann eigene Ideen problemlos umsetzen

Cons

Mieses Management - machiavellistische, profitorientierte Manager, denen jedes Mittel recht ist, um sich die dicken Taschen zu füllen. Das Ende vom Lied ist, dass Moral und Ethik auf der Strecke bleiben - die Folge davon: hohe Mitarbeiterfluktuation (Angestellte bleiben durchschnittlich weniger als ein Jahr dort). Unter all dem leidet die Qualität und am Ende wieder mal die Kunden (die freilich abgezockt werden).

Transparenz, Ehrlichkeit...moralisches Handeln.

Discover more reviews about TransPerfect.

Work at TransPerfect? Share Your Experiences

TransPerfect