Zimmer Biomet - Klantgericht, maar dat is niet genoeg. | Glassdoor

See Most Recent

"Klantgericht, maar dat is niet genoeg."

• Senior Management
Current Employee - Productmanager in Dordrecht (Netherlands)
Current Employee - Productmanager in Dordrecht (Netherlands)
Doesn't Recommend
Neutral Outlook
Approves of CEO

I have been working at Zimmer Biomet full-time (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Zeer gemotiveerd verkoopteam, dat ongeveer 70% van de tijd doorbrengt in het OK-theater. Dat is waar de verkoop plaatsvindt. Biomet heeft het vertrouwen van de meerderheid van de orthopedisch chirurgen en OK-medewerkers, vanwege hun kennis en vaardigheden op het steriele veld. Je kunt zeggen dat Biomet-mensen echt passen in de teams op de werkvloer van hun klanten. Op dat vlak creëren zij een extra, unieke waarde ten opzichte van concurrenten zoals Zimmer, Stryker enzovoorts. Chirurgen sturen ons soms röntgenfoto's met onderaan alleen "help" geschreven. Dat bewijst hoe nauw de klantrelaties zijn.

Cons

De voordelen zijn ook de nadelen. Omdat we het zo leuk vinden om "er te zijn", vergeten we om echt op te treden als accountmanagers, met de nadruk op de verkoop, het ziekenhuis, verzekeringsmaatschappijen, het zoeken naar mogelijkheden, het definiëren van strategieën, concurrentieanalyse, analyse van verkopen en verliezen en verbetering van de groei. Niet alleen in de heupen en knieën (door ten minste 60% van de verkopers beschouwd als core-business), maar ook op gebieden als Biologics, wervelkolom, trauma, de extremiteiten, microfixatie en sportgeneeskunde. Het grootste probleem is, dat alle accountmanagers werken als kleine zelfstandige bedrijven binnen Biomet. Dit is bijna onmogelijk om te beheren, te controleren en te verbeteren. Hoewel de communicatie tussen collega's op een persoonlijk niveau uitstekend is, is er haast geen communicatie over de verkoop, kansen en andere producten. Al het bovenstaande is geen bedreiging voor nu, maar wel een zeer onstabiele basis voor de nabije toekomst. Als mensen OK-assistenten willen zijn, moeten ze zich aanmelden bij een ziekenhuis en daar uitblinken.

En ik ben ervan overtuigd dat ze dat zullen doen!

Er is geen marketing, er zijn geen campagnes, de documentatie van het klantenmanagement is zeer slecht, en er is nauwelijks informatie over concurrenten.

Er is wel enige training, maar de kwaliteit wisselt. De cementeertraining in Malmö, Zweden, is uitstekend, maar de knie-opleiding vorig jaar in Swindon was echt waardeloos. Training moet worden gedaan door de verkoopmensen, niet door senior high level marketeers. Vertel me niet dat het een goed product is. Dat weet ik al. Help me mijn klanten te overtuigen.

Advice to Management

Je praat wel met ziekenhuisbesturen en verzekeringsmaatschappijen, maar deze informatie wordt niet gedeeld. Geen enkele informatie wordt gebruikt of gedeeld om accountplannen te maken. Structureer informatie over klanten, verkopen en verliezen. Accepteer niet dat salesmeetings worden geannuleerd omdat iedereen wil gaan helpen in de OK. Dwing de verschillende silo's om samen te werken. Haal de mensen weg uit hun comfortzone en zet ze daar waar op de lange termijn geld kan worden binnengehaald. Stimuleer in de eerste plaats groei, niet stabiliteit. Huur mensen in leidinggevende posities die gekwalificeerd zijn. Ervaring in de verkoop is niet genoeg. Train je mensen. Ik bedoel: ze zijn half chirurg. Test mensen regelmatig. En vraag hen wat ze daar buiten werkelijk doen.

Other Employee Reviews for Zimmer Biomet

1. "Amerikanisch geleitete Firma mit Produkten von schweizer Qualität."

• Senior Management
    Current Employee - Marketing-Manager in Winterthur (Switzerland)
    Current Employee - Marketing-Manager in Winterthur (Switzerland)
    Doesn't Recommend
    Neutral Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Zimmer Biomet full-time (More than 3 years)

(Translated from English)

Pros

Gutes Gleichgewicht zwischen Arbeit und Leben mit netten Leuten.

Cons

Keine Firmenidentität oder -kultur.

Advice to Management

Organisiert euch und fangt an eine Kernidentität und -kultur aufzubauen.

2. "Manufacturing Engineer"

Current Employee - Manufacturing Engineer in Warsaw, IN
    Current Employee - Manufacturing Engineer in Warsaw, IN

I have been working at Zimmer Biomet full-time (More than a year)

Pros

Good work environment and good people

Cons

Environment is constantly changing and can be a lot to keep up with

See Most Recent

Work at Zimmer Biomet? Share Your Experiences