CimSolutions Reviews | Glassdoor

Approve of CEO
CimSolutions CEO Moynul Hossain
Moynul Hossain
23 Ratings
  1. "Good Place to Work for JAVA Developers"

Current Employee - Software Engineer

I have been working at CimSolutions full-time for less than a year

Pros

Nice place to work if you are a JAVA developer

Cons

Assignments for other technologies like C# or C++ is almost none

Advice to Management

Mentor junior developers. Plan better for other (C#, C++) developers except for JAVA.

CimSolutions2019-08-07
  2. "A good place to work at!"

Current Employee - Technical Project Leader in Vianen, Utrecht

I have been working at CimSolutions full-time for more than 5 years

Pros

1. Good learning opportunity 2. Diverse clients

Cons

1. Not too many English speaking clients

CimSolutions2018-08-31
  3. "Good place"

Former Employee - QA Analyst
    Approves of CEO

I worked at CimSolutions full-time for more than a year

Pros

Good Salary, lots of scope to learn new things

Cons

Less holidays, should give the basic govt. holidays

CimSolutions2017-12-05
  4. Helpful (5)

"Not great, below average"

Senior Software Engineer in Utrecht
    Disapproves of CEO

I have been working at CimSolutions

Pros

Job is certain unless you do not do any crime. You will be happy if you do not want to take any responsibilities with less salary.

Cons

People who have ambition will not be happy in the CIMSOLUTIONS. They are renting skill resources to other like goverment, private organization. Once their projects are over resource will come back to the CIMSOLUTIONS. And will wait for the next assignment. Employee will not get any ownership of his work and responsibilities of that. Which is very frustrating for a ambitions resources. Also they offer very low salary... compare with the other organization. They do not have any formal increment or appreciation policy.

Advice to Management

Create a competetive environment for the ambitious employee. And also formulate a good increment policy for the employee.

CimSolutions2015-07-27
  5. Helpful (1)

"Goed"

Current Employee - Software Engineer

I have been working at CimSolutions full-time for less than a year

Pros

Platte organisatie. Top ICT employer. Sociale events ool met partner en gezin.

Cons

Secundaire voorwaarden. Betrokkenheid met werknemer en opdrachtgevers.

CimSolutions2017-12-04
  6. "mooi bedrijf met veel kansen"

Current Employee - Project Manager in Maastricht

I have been working at CimSolutions full-time for more than 3 years

Pros

CIMSOLUTIONS is een middelgrote IT detacheerder met een stevige footprint binnen de overheid (zowel rijksoverheid als provinciaal en gemeentelijk). De eigen organisatie is plat en informeel. Sfeer is ongedwongen zonder focus te verliezen. CIMSOLUTIONS heeft een naam hoog te houden als het gaat om ‘social events’. De sportdag voor medewerkers en hun gezin, het weekenduitje met partner en Kerstdiner eveneens met... partner zijn daar een paar voorbeelden van.

Show More

Cons

Een nadeel, even vaak ook een voordeel, is de autorisatie door de DGA. Zonder zijn fiat gaat 'het' niet door. Maar elke business case wordt serieus genomen. Tevens zijn alle arbeidsvoorwaarden competitief te noemen op de ziektekostenregeling na. Die is vrij minimalistisch.

Advice to Management

Met introductie deels thuis werken en een verbeterde ziektekostenregeling kan het bedrijf in omvang sterk vergroten!

CimSolutions2019-08-27
  7. Helpful (1)

"Traditioneel maar dynamisch, ondernemend en succesvol"

Current Employee - Human Resources Manager in Vianen, Utrecht

Advice to Management

Met introductie deeltijdswerken en een verbeterde ziektekostenregeling kan het bedrijf in omvang verdubbelen!

CimSolutions2019-08-21
  8. Helpful (4)

"Micromanagement uit de jaren 90, maximum salaris is lokkertje."

Current Employee - Anonymous Employee
    Negative Outlook

I have been working at CimSolutions full-time for more than a year

Pros

+ Goed primair salaris + Goede opleidingsmogelijkheden + Klus in de buurt

Cons

- micromanagement door directie - standaard rechtszaak bij uitdiensttreding - weinig klanten behalve overheid - geen doorgroeimogelijkheden - salarisgroei afhankelijk van je uur-tarief - maximum salaris is een lokkertje - secundaire arbeidsvoorwaarden zijn sterk verouderd - beleid rondom leegloop is triest (100% aanwezig op kantoor) - leasebudget onder de maat - 2 wachtdagen bij ziekte (onbetaald), daarna... 70% van het maximum dagloon

Advice to Management

Tijdens de sollicitatie procedure presenteert CIM zich als de ideale wereld werkgever, trap er niet in mensen!!! De wereld is de afgelopen 25 jaar veranderd, CIM helaas niet! Probeer je mensen te behouden door goed voor ze te zijn, in plaats van door te dreigen met rechtszaken.

CimSolutions2019-06-28
  9. Helpful (7)

"Star, ouderwets, hiërarchisch"

Former Employee - Adviseur in Vianen, Utrecht
    Negative Outlook

I worked at CimSolutions full-time for more than 5 years

Pros

+ opleidingsbudget (strakke sturing op het behalen van certificaten)

Cons

- hiërarchische organisatie met directeur als autocratische micromanager - zeer procedureel - niet innovatief - verouderde kantoren en infrastructuur - geen laptop en telefoon van de zaak - zeer beperkend concurrentiebeding, en naleving hiervan middels rechtzaken - geen ruimte voor initiatief, innovatie of business development - thuiswerken niet toegestaan - gebrek aan ambitie bij management en personeel -... geen doorgroeimogelijkheden - angstcultuur

Advice to Management

Geef medewerkers de ruimte en vertrouwen. Stop met de verspilling van tijd en geld door het onnodige micromanagement, het procedurele gedoe en de verstikkende controle door de directeur. Bied medewerkers een reëel groeipad. Alleen het behalen van certificaten is geen groei. Zorg voor vers bloed in het managementteam, vernieuwing is noodzakelijk.

CimSolutions2019-05-12
  10. "Goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling"

Current Employee - Consultant/Architect in Groningen

I have been working at CimSolutions full-time for more than a year

Pros

CIMSOLUTIONS biedt veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Je wordt daar in begeleid en als je het initiatief pakt wordt dat aan alle kanten gefaciliteerd. Ik werk nu bijna twee jaar voor CIMSOLUTIONS en dit is mijn globale beeld: - Veel keuze uit interessante opdrachten/opdrachtgevers in de regio; - Ontwikkeling wordt gestimuleerd, door bijvoorbeeld certificeringstrajecten door zelfstudie, maar door... het volgen van externe cursussen gedurende kantoortijd; - Ook aandacht voor vaardigheidstrainingen; - Zelfs de mogelijkheid om volledig vakgerichte opleidingen te volgen; - Prima primaire arbeidsvoorwaarden; - Extra inzet wordt gewaardeerd; - De administratie is vlot en adequaat; - De organisatie is goed op de hoogte van ontwikkelingen in de markt;

Show More

Cons

- Er worden veel sociale evenementen georganiseerd als sportdagen en allerlei uitjes, dat is facultatief, maar ik ben daar niet zo van ;-) - Voor mij is het hoofdkantoor wat ver rijden, daar hebben we regelmatig business- of technische update sessies. De oorzaak dat het reizen soms lang duurt komt voornamelijk door files rond Utrecht. - Het hoofdkantoor oogt aan de buitenkant wat verouderd.

Advice to Management

Het management is open en de informatievoorziening is goed. Ik waardeer de persoonlijke touch in de communicatie, het is goed om dat zo te houden.

CimSolutions2019-04-30
Found 25 reviews